Ceny za inzerci v tisku letos dál klesají

středa, 24. července 2013, 10:52 Tisk MediaGuru

Tlak na cenu v tisku pokračuje, průměrná cena za inzerát byla v letošním prvním pololetí nižší než loni.

Pokles cen v tištěné inzerci pokračuje i v letošním roce, vydavatelé jsou tak pod tlakem klesajících objemů nuceni snižovat cenu, za kterou reklamní plochu prodávají zadavatelům reklamy.

Přestože v letošním prvním pololetí došlo k meziročnímu snížení celkového monitorovaného inzertního objemu v printu o 2 % (tj. -159 mil. Kč), počet inzerátů a počet proinzerovaných ploch je v letošním pololetí vyšší než ve stejném období loni. Vydavatelé tak sice prodávají více inzertních stran než loni, ale za nižší ceny.

Ve srovnání s loňským prvním pololetím je počet proinzerovaných stran letos vyšší o 12 %. To letos představuje snížení průměrné ceny za jednu celostranu o 13 % oproti prvnímu pololetí 2012. Průměrná cena za jeden inzerát je pak podle monitoringu letos nižší o 5 %.

Monitorovaný objem tiskové inzerce, I-VI/2013 vs. I-VI/2012

Zdroj: Admosphere

-mav-