Seznam.cz zvýšil podíl v display reklamě na 40%

čtvrtek, 25. července 2013, 07:30 Internet & Mobil MediaGuru

Tuzemská internetová jednička zvýšila v prvním pololetí podíl na monitorované display reklamě.

Už téměř 60 % monitorovaného objemu bannerové online reklamy směřuje k provozovatelům Seznam.cz a Centrum Holdings, 40 % přitom připadá na tuzemskou internetovou jedničku. Vyplývá to z monitoringu online reklamy AdMonitoring, který měří bannerovou reklamu. Oproti stejnému období loni se tak podíl Seznam.cz na celkovém objemu podle stejného zdroje zvýšil – a to z 34 % na 40 % v letošním prvním pololetí.

Pod největší internetové provozovatele jsou tak koncentrovány stále větší reklamní objemy. To menším hráčům ztěžuje pozici, aby si mohli sáhnout na významnější investice, které do bannerové online reklamy směřují. Ve srovnání s loňským prvním pololetím se monitorovaný objem Seznam.cz meziročně navýšil o více než 50 %, Centrum Holdings o téměř 30 %.  Na pět největších provozovatelů podle objemu monitorované display reklamy tak v pololetí připadalo téměř 80 % veškerých monitorovaných výdajů (konkrétně 78 %), zatímco loni v prvním pololetí to bylo 72 %.

Podíl provozovatelů na display reklamě, I-VI/2013

Provozovatelé podle monitorované display reklamy (Kč), I-VI/2013, změna v %

Zdroj dat: AdMonitoring

-mav-