Fliike má přinést "lajk" lokálním firmám

čtvrtek, 15. srpna 2013, 13:55 Internet & Mobil, Marketing MediaGuru

Facebook fanoušky nemusíte hledat jen online. Dají se přilákat přímo z ulice. Francouzská designová společnost Smiirl na trh uvádí počítačku liků Fliike.

Fliike má spojovat reálný svět s tím virtuálním. A to hlavně vizuálem. Nejde však o žádnou drahou novinku pro největší světové značky. Cílem je oživit sociální komunikaci především kamenných obchodů a malých podnikatelů.

Vynálezů spojujících virtuální svět s tím reálným stále přibývá. Ten francouzský ale rozpoutal velké diskuze. Dokázal, že krása je opravdu v jednoduchosti.

Malým firmám má pomoci počítačka liků

Počítačka Fliike je určena do výkladů kamenných obchodů nebo na zeď. Vypadá jako velké počítadlo, na které si pamatuje doba minulá. Je však připojená na wifi a je propojená s firemním profilem na Facebooku. Každý like se okamžitě objeví automatickým přečíslením výsledného čísla. Instalace a vizuál už naznačují, že se jedná o vynález pro malé podnikatele. „Není to první vynález, který umožňuje chlubit se lajky v reálném prostředí. Dosavadní podobné produkty jsou ale příliš složité a určené pro velké korporátní společnosti. Fliike je jednoduchý, lehce ovladatelný a levný,“ popisuje výhody svého startupu Gauthier Nadaud.

Marketingoví odborníci se shodují v tom, že tento produkt má velký potenciál. Retro vizuálem určitě zaujme. Navíc měnící se čísla na mechanickém počítadle budou kolemjdoucí inspirovat, aby svůj lajk uviděli v přímém přenosu. Stačí ho pak poslat přes smartphone. Interaktivní zapojení uživatelů v reálném čase společně s využitím stoupající obliby chytrých telefonů. To je podle marketingových blogerů zajímavá kombinace pro úspěch. Fliiků bude zatím vyrobeno na zakázku jen několik a za pouhých 390 dolarů. Mají tak pomoci hlavně lokálním byznysům.

Tiskárna do kapsy

Spojení virtuálního světa s reálným láká mnoho startupistů. Někdy vizuál a nápaditost předčí i praktické využití. Alespoň jsou za dostupnou cenu. Designové studio Berg například už několik měsíců prodává tiskárnu do kapsy s názvem Little Printer. Říkají ji také sociální tiskárna. Slouží totiž na tisk statusů ze sociálních sítí, krátkých zpráv z webů, sudoku nebo puzzle. Na trhu je k mání už od 167 britských liber.

Little Printer

První majitelé se už na internet zavěsili i recenzi. Například společnost Deeson „Proč bychom měli být nadšeni z toho, že si můžeme vytisknout statusy, puzzle, novinky či zprávy? Pravdou je, že ani sami nevíme. Ale v tom spočívá ta krása. Lidé se budou, včetně nás, snažit zjistit, jaký potenciál tato věcička může mít,“ píše na svém webu anglická firma. A tiskárnu využila po svém. Postavila na ní sociální komunikaci na twitteru. Kdo rád objevuje, může sledovat jejich experiment. Přes twitter akčně komentují, k čemu už ji využili a jaké má výhody či nevýhody.

-len-