ČEZ se zlobí na Economii, může zastavit inzerci

středa, 04. září 2013, 17:24 Tisk MediaGuru

Kvůli článku v týdeníku Ekonom vzniklo napětí mezi Economií a společností ČEZ.

Elektrárenské společnosti ČEZ se nelíbil článek, který v týdeníku Ekonom naznačoval konec éry Martina Romana, dlouholetého šéfa a v současnosti předsedy dozorčí rady firmy. Článek vyšel 22. srpna. Podle informací MediaGuru.cz se kritický článek o Martinu Romanovi stal zdrojem napětí mezi společností ČEZ a vydavatelstvím Economia do té míry, že ČEZ se v reakci na článek rozhodl zastavit inzerci do titulů vydavatelství.  

Mluvčí společnosti ČEZ Ladislav Kříž na náš dotaz, zda se společnost ČEZ rozhodla na základě tohoto článku neinzerovat v titulech vydavatelství Economia, takto přímou reakci nepotvrdil. Připustil však, že k článku měla firma výhrady. „Je pravda, že vůči zmíněnému článku jsme měli řadu výhrad, protože obsahoval věcné chyby, které bychom od odborného titulu nečekali. V tomto duchu jsme vedli diskuzi s vydavatelem Ekonomu. Inzertní plán naší společnosti se ale neřídí konkrétními články,“ uvedl mluvčí ČEZ.

Vydavatelství Economia se nechtělo k uvedené situaci jakkoli vyjadřovat. „Jde o obchodní záležitosti, které nebudeme komentovat,“ sdělil MediaGuru.cz mluvčí vydavatelství Luděk Březina.

Napětí mezi oběma firmami ale přichází v době, kdy ČEZ bude rozhodovat o svých mediálních investicích na druhou polovinu roku. „V současné době vyhodnocujeme spolupráci s vydavateli v prvním pololetí a plánujeme aktivity na další období, přičemž hlavním kritériem je efektivita oslovení preferovaných cílových skupin. Konkrétní média plán z taktických důvodů nezveřejňujeme, pohybujeme se na vysoce konkurenčním poli,“ upřesnil Ladislav Kříž.

Případným rozhodnutím ČEZ zastavit pro celé druhé pololetí inzerci do titulů Economie by byl nejvíce postižen deník Hospodářské noviny. Celkově ČEZ v titulech Economie v prvním pololetí investoval v hrubých monitorovaných údajích 1,5 mil. Kč.

Články, které nejsou v souladu s představami zadavatelů, často vedou k diskusím mezi vydavatelem a zadavatelem. Riziko hrozby v podobě stažení inzerce na druhou stranu dostává média pod tlak, který může vést k záměrnému přehlížení kritických témat, což médiím neprospívá.

-mav-