TV investice v srpnu poprvé rostly, v hrubém o 3%
Návrat některých inzerentů na TV Nova se projevil i v celkových srpnových mediálních investicích.
Hrubé investice do televizní reklamy letos v srpnu poprvé v meziročním srovnání rostly: v hrubých ceníkových cenách se ve srovnání s loňským srpnem zvýšily podle monitoringu Admosphere o necelá 3 %. Celkově dosáhly výše 1,47 mld. Kč (hrubé investice), což bylo o cca 38 mil. Kč víc než v loňském roce. Vylepšení celkového objemu investic do televizní reklamy souvisí s návratem některých důležitých inzerentů na obrazovky skupiny Nova. To se projevilo i na podílu hlavních komerčních skupin na prodaných reklamních TRPs, které se letos v srpnu poprvé přiblížily, především v mladší skupině 15-54 let.
Vedle televize se v srpnu dařilo podle monitoringu i outdoorovým nosičům. Naopak tisková média zaznamenala téměř 9% meziroční pokles investic.
Vývoj hrubých mediálních investic srpen 2013 vs. srpen 2012
I přes srpnové vylepšení televizní bilance ale zatím televize v letošním roce zůstává mediatypem s nejvyšším meziročním poklesem, a to na úrovni 7 %. Letošní ztráta TV tak za osm letošních měsíců představuje 1,2 mld. Kč v hrubých ceníkových cenách.
Vývoj hrubých mediálních investic v roce 2013
*Internet zahrnuje pouze reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring** Admosphere od ledna 2013 nově přešla na nezávislý monitoring rozhlasu, meziroční srovnání tedy není možnéZdroj: Admosphere-mav-