Prima ve čtvrtletí zvýšila reklamní tržby o 27 %

úterý, 22. října 2013, 15:36 TV MediaGuru

Prima pokračuje v růstu na reklamním trhu, ve třetím čtvrtletí meziročně o 27 %.

Společnost MTG, která z poloviny vlastní televizi Prima, oznámila, že ve třetím letošním čtvrtletí se tržby firmy z jejích operací v Česku meziročně zvýšily o 27 %. Firma to uvedla ve své čtvrtletní zprávě. Konkrétní výši tržeb společnost MTG nezveřejňuje.

„Na růstu tržeb se odrazil obchodní růst, spolupráce s TV Barrandov a launch Prima Zoom. Celkově se odhaduje, že český televizní trh v meziročním srovnání poklesne. Hlavní kanál Prima zaznamenal pokles ratingu, který nenahradily lepší výsledky ostatních kanálů," uvádí vedení MTG v kvartálním hodnocení.

Znamená to, že i ve třetím čtvrtletí si Prima udržovala růst na reklaním trhu na úrovni 30 %, což odpovídá růstu z prvního čtvrtletí (+30 %). Ve druhém čtvrtletí se tržby MTG v Česku zvýšily o 47 %.

Prima letos těží ze situace na reklamním trhu, kterou vyvolala obchodní politika TV Nova. Dlouhé vyjednávání klientů a agentur o podmínkách inzerce na TV Nova zvýšilo poptávku po umístění reklamních spotů na obrazovkách skupiny Prima.

Čistý zisk švédské mediální společnosti Modern Times Group (MTG) celkově ve třetím čtvrtletí meziročně klesl o 36,4 procenta na 196 milionů švédských korun (SEK; 576,2 milionu Kč). Její celkové tržby nicméně vzrostly, a to o 2,7 procenta na 3,2 miliardy SEK (9,4 miliardy Kč).

-mav-