ČT očekává reklamní příjmy z olympiády až 20 mil. Kč

pátek, 31. ledna 2014, 07:26 TV MediaGuru

Maximálně 20 mil. Kč očekává ČT z prodeje reklamy při vysílání olympijských her.

Česká televize (ČT) očekává příjmy z reklamy a sponzoringu při vysílání zimních olympijských her v Soči mezi 15 a 20 miliony korun. Vzhledem k výjimečnosti sportovní události zaznamenala vyšší zájem zadavatelů, část kapacity je ale stále volná. Vyplývá to z informací ČT. Podle televize Nova, která se do olympijského vysílání zapojí letos poprvé, zájem inzerentů splnil její očekávání.

„Zimní olympijské hry jsou pro Českou televizi obecně velmi významnou událostí a je pravdou, že také zadavatelé reklamní prostor ve spojení s vysíláním z her vyhledávají," uvedla mluvčí ČT Alžběta Plívová. Výnosy z reklamy a sponzoringu, které budou umístěny na obou hlavních olympijských kanálech ČT sport a ČT2, by podle televize mohly být srovnatelné s poslední letní olympiádou v Londýně. Televize tehdy za celý rok 2012, kdy se konalo i fotbalové Euro, utržila za prodej reklamního prostoru celkem 81 milionů korun. Dalších 220 milionů Kč jí vynesl sponzoring.

Olympiádu ČT pojme jako „nejúplnější nabídku" v historii vysílání zimních olympiád. Oba olympijské programy ČT sport a ČT2 budou vysílat kompletně v HD kvalitě, dalších až šest programů bude na webu. Vůbec poprvé chce také vysílat ze dvou olympijských studií, umístěných v Soči a v olympijském parku na Letné. Náklady související s olympijským vysíláním jsou podle Plívové na úrovni minulých zimních her ve Vancouveru. Předchozí šéf České televize Jiří Janeček tehdy uvedl, že odhadované náklady na zajištění přenosů činily zhruba 50 milionů korun, jenom za televizní vysílací práva ČT zaplatila více než 14 milionů korun.

Olympijské vysílání letos nabídne i Nova, a to na placené televizi Nova Sport a dvou kanálech videoportálu Voyo. Svá očekávání nechtěla televize blíže specifikovat. 
ČT v rámci olympijského vysílání nabídne klasickou reklamu i sponzorské vzkazy. Kapacita je podle obchodního oddělení v tuto chvíli naplněna asi ze dvou třetin. Po dobu konání her televize počítá s doprovodnými marketingovými akcemi, zejména v rámci olympijského parku na Letné, kde připravila program především pro rodiny s dětmi. V soutěžích budou moci získat například drobné předměty s logem České televize a ZOH.