TV reklama v roce 2013 ztratila v hrubém 2,3 mld. Kč

čtvrtek, 16. ledna 2014, 15:32 TV MediaGuru

Finální účet televizní reklamy za rok 2013 představuje snížení hrubých výdajů o 2,3 mld. Kč.

O 2,3 mld. Kč klesly v loňském roce hrubé investice určené na nákup televizní reklamy ve srovnání s předcházejícím rokem 2012. Ukazuje to monitoring inzerce za rok 2013. V procentuálním vyjádření tak celkové loňské investice meziročně klesly o 7,7 %.

Investiční aktivita zadavatelů byla v loňském roce oslabena především z důvodu vleklého vyjednávání inzerentů o umístění jejich reklamy na kanálech skupiny Nova. Řada klientů a agentur se nesmířila s cenovými požadavky TV Nova, a proto své investice pozastavila, nebo přesměrovala na konkurenční komerční skupinu Prima. Ta však nemohla uspokojit veškerou poptávku, proto se některé spoty nepodařilo vůbec umístit.

Podrobný pohled na průběh investiční aktivity v loňském roce ukazuje, že hrubý televizní objem reklamy se v jednotlivých měsících vyrovnal předcházejícímu roku jen v inzertně slabší sezóně. Konkrétně v loňském červnu a v srpnu byly výdaje věnované na televizní reklamu v hrubých číslech mírně vyšší než o rok dříve. V inzertně důležitých měsících roku však zůstal loňský rok za výsledky roku 2012. Viditelné je to především v  měsíci říjnu.

Vývoj hrubých investic do TV reklamy (Kč) p měsících, 2012 a 2013

Zdroj: Admosphere

-mav-