Bild: Placený web se zatím osvědčuje

středa, 26. března 2014, 11:52 Internet & Mobil MediaGuru

Bulvární německý deník Bild zatím registruje více než 150 tisíc předplatitelů na webu.

Nejprodávanější německý deník Bild je zatím spokojený s tím, jak se vyvíjí jeho placená strategie v onlinu. Alespoň to podle serveru The Media Briefing naznačila generální ředitelka Bild Digital Donata Hopfenová na digitálním sumitu (Digital Innovators' Summit), který se na začátku týdne uskutečnil v německém Berlíně.

Bulvární deník Bild zpoplatnil část svého online obsahu v loňském létě. Zvolil model „freemium”, v rámci něhož nabízí obsah bezplatně, ale vedle toho vybrané typy článků, rozhovory či videa zařazuje do placené sekce Bild Plus. Placená část se také týká fotbalových utkání. Hlavním důvodem pro volbu konceptu freemium byla podle Dopfenové snaha ochránit příjmy deníku z prodeje online reklamy.

Na začátku loňského prosince, půl roku od spuštění služby Bild Plus, registruje společnost více než 152 tis. předplatitelů, kteří si volí jeden ze tří nabízených balíčků. Nejprodávanějším balíčkem je předplatné pro mobily, tablety a počítače za 4,99 eur měsíčně. Počet předplatitelů představuje cca 1 % z celkové měsíční návštěvnosti webu (14 mil. unikátních uživatelů). Podle Hopfenové se návštěvnost webu po zpoplatnění, měřená počtem unikátních uživatelů, nesnížila. Počet unikátních uživatelů se už dotkl hranice 15 milionů. Web ale registruje pokles počtu zobrazených stránek.

Na rozdíl od britského bulvárního deníku The Sun, který také zpoplatňuje svůj online  obsah, se Bild nerozhodl zařadit do základního balíčku přístup k fotbalovému obsahu. Ten si mohou zájemci koupit samostatně.

Bild.de nabízí tři možnosti odběru obsahu – v balíčku digitální předplatné (PC, mobil, tablet) za 4,99 eur, nebo digitální předplatné rozšířené o elektronickou verzi deníku Bild (9,99 eur měsíčně) nebo Bild Plus Premium v kombinaci všech uvedených včetně tištěného vydání Bildu (15 eur měsíčně).

-mav-