Reklamní podíly Novy a Primy stále vyrovnané

středa, 04. června 2014, 18:33 TV MediaGuru

Nova zatím Primě výrazněji neodskakuje na reklamním trhu, podíly byly i v květnu vyrovnané.

Podíly největších komerčních televizních skupin na reklamním trhu byly i v letošním květnu vyrovnané. Týká se to celodenního vysílání ve skupině diváků starších 15 let. Podíl skupiny Prima na prodaných reklamních TRPs dosáhl v květnu 43 %, zatímco skupiny Nova 41 %. Oba hlavní hráči tak v této cílové skupině drží v celodenním vysílání vyrovnané pozice. Trochu odlišná je situace v mladší cílové skupině 15-54, kde má Nova v celodenním vysílání odstup od konkurenční Primy o 5 procentních bodů.

Podíl TV skupin na prodaných TRPs, D15+, celý den, květen 2014

TV_kveten-TRP_15

Podíl TV skupin na prodaných TRPs, D15-54, celý den, květen 2014

TV kveten_TRP_15_54

Zdroj: Admosphere, přepočítáno na TRPs 30

Celkem se v letošním květnu prodalo na televizním trhu o téměř 30 % víc TRPs než v loňském květnu. Růst souvisí především se zvýšením reklamního výkonu Nova Group ve srovnání se stejným měsícem loni. Meziročně si skupina Nova připsala více než 100% nárůst prodaných TRPs, zatímco Prima se pohybovala na loňské úrovni (vše D15+, celý den).

-mav-