S platformou PopMarker máme velké plány

středa, 09. července 2014, 09:58 Internet & Mobil MediaGuru

Kvalita fotografií a relevance webu ovlivňují úspěšnost kampaní v PopMarker, říká Martin Vedej.

Internetovou monetizační platformu PopMarker, která pracuje na principu umísťování reklamy do fotografií, jste spustili před 14 dny. Co vám začátek ukázal?

Čtrnáct dnů je zatím krátká doba na nějaké větší hodnocení, nicméně už teď sledujeme dvě hlediska, která mají vliv na úspěšnost kampaně. Prvním je obsah a kvalita fotografie, na které se reklamní sdělení zobrazuje a druhým je vizuál pop-up bubliny, kreativa a promovaný produkt/ brand.

Velká fotografie s jednoduchým obsahem, nad kterou se zobrazí brandovaná bublina v barvách inzerenta s jasným sdělením a odkazem ke koupi nebo pro více informací, má aktuálně největší úspěšnost.

Určitou roli samozřejmě hraje i návštěvnost jednotlivých serverů, kde se fotografie zobrazují, ale do budoucna bychom se od cílení podle návštěvnosti rádi oprostili a nabídli inzerentům nákup konkrétních klíčových slov v obrázcích napříč celým českým online trhem. Už teď máme otevřená jednání se všemi velkými mediálními domy na trhu a vytváříme tak další kanál, který mohou inzerenti využívat pro promo své značky nebo produktu hned vedle display reklamy, výkonnostní reklamy nebo třeba RTB.

Proč s takovým nástrojem vůbec přicházíte?

Nápad vznikl spíše spontánně na základě dlouholetých zkušeností s online reklamou. Každý rok inzerenti nebo agentury požadovali nové a nestandardní možnosti propagace na internetu. Zamysleli jsme se nad novými směry a metodami, inspirovali se v zahraničí novými trendy a nápady a pak jen vybrali spolupráci, podle našeho názoru, s aktuálně nejlepší in-image platformou na světě. To, co nabízíme a testujeme, je pouze kapkou toho, co plánujeme do budoucna. Systém je aktuálně k dispozici v USA a v Turecku. Jsme tak třetí zemí na světě, kde mohou zadavatelé nakupovat inzertní prostor v obrázcích pomocí automatizované monetizační platformy napříč několika mediálními domy. Brzy bude následovat Slovensko, Francie i Velká Británie, v řešení je třeba i Holandsko a Německo.

Prvním segmentem, do kterého jste vstoupili, je vaření a recepty. Jaké budou další?

Naše doménová databáze je velmi rozmanitá a dokážeme tak uspokojit téměř všechny inzerenty z různých segmentů. Neděláme rozdíly mezi velkými a malými společnostmi, všichni mají stejné podmínky, a to hlavně díky širokému spektru klíčových slov a aukčnímu nákupu v reálném čase. Velkou příležitost zde vidíme pro kosmetické firmy a módní značky, které se tak mohou dostat blíže zákazníkovi.

Není problém naučit lidi, že mají ve fotografii hledat reklamní sdělení?

Kdo kromě lidí z reklamní branže hledá reklamní sdělení? Čím více je reklamní sdělení nativní a vhodně zacílené, tím větší úspěšnost obvykle generuje. A to je trend, na který reagujeme.

Jaká je obvykle úspěšnost?

To je individuální záležitost, nicméně oproti standardnímu display formátu je to několikanásobně vyšší. Řekněme, že se pohybujeme mezi jednotkami procent CTR.

Kolik formátů v současnosti prodáváte?

Aktuálně nabízíme tři typy. Textový s obrázkem, statický nebo flashový banner a video. Okolí reklamního sdělení (pop-up) automaticky upravujeme na míru klientům a podle jejich korporátních barev. Do budoucna připravujeme i další možnosti.

Nenarážíte na problém s autorskými právy fotografií?

Obsah fotografií neměníme, ani ho nikterak nezpracováváme. Reklamní bublina pouze překrývá část obrázku stejně jako třeba otevřený ilayer.

Jak nákup prakticky probíhá?

V současnosti standardně tak, jak jsou inzerenti doposud zvyklí. Zadavatel domluví podmínky nákupu s naším obchodníkem a ten se pak o celý proces postará. Po dobu kampaně má klient přístup do systému, kde může průběh kontrolovat a na závěr dostane kompletní report. Už v současné chvíli nabízejí PopMarker někteří publisheři jako svůj nový produkt. I v tomto případě je realizační proces stejný. Systém směřuje k tomu, aby byl bezobslužný a klienti inzerovali podle nakoupených kreditů.

Hlavní nákupní jednotka jsou kliky nebo imprese?

Pohybujeme se mezi výkonem a image, tudíž i tak chceme prodávat. Hlavní nákupní jednotkou je cena za klik, nicméně u videí a nestandardních formátů bychom rádi ponechali model CPT (cenu za tisíc zobrazení).

A pokud jde o počet webů?

Současný počet je v desítkách, ale neustále se mění.

Jaké jsou vaše obchodní plány pro zbytek roku?

Plány jsou velké. Největším cílem je dostat PopMarker a s ním spojenou in-image reklamu do povědomí českého trhu a nabídnout inzerentům ucelenou možnost zviditelnit se jinou cestou, než na kterou byli doposud zvyklí. Zároveň chceme pomoci publisherům zmonetizovat prostor, který nebyl inzertně využíván. Příležitost zde vidíme.

Martin Vedej

V mediálním prostředí se pohybuje od roku 2002, kdy působil jako výkonný ředitel internetové společnosti MIA. Poté zamířil do vydavatelství Metro ČR na pozici výkonného ředitele a následně do vydavatelství Ringier ČR , kde měl na starosti projekt bezplatného deníku 24 hodin. Z Ringieru přešel do marketingu AAA Auto. Do médií se vrátil jako obchodní ředitel Mediafaxu. Od roku 2010 do roku 2014 pracoval jako obchodní ředitel pro média ve společnosti Centrum Holdings (Economia).

-mav-