Právo razí v digitálu jinou strategii než konkurence

středa, 13. srpna 2014, 14:14 Internet & Mobil, Tisk MediaGuru

Pro Právo je elektronický prodej doplňkovou aktivitou, důraz klade na tištěnou verzi.

Elektronická vydání svého deníku začal letos na konci dubna prodávat i deník Právo. Vstoupil do elektronické trafiky Publero, kde nabízí pdf verze tištěného vydání. Právo se do té doby jako jediný z hlavních českých deníků elektronickému prodeji vyhýbalo. Ani teď se ale netají s tím, že pro deník jde především o doplňkovou aktivitu. V nabídce Publera má však zůstat stabilně, nejde jen o dočasnou akci.

I cenová politika předplatného potvrzuje, že Právo chce především umožnit čtenářům, kteří upřednostňují elektronické čtení, mít možnost si deník předplatit. Na rozdíl od jiných deníků totiž cenu předplatného ponechává srovnatelnou s tištěným vydáním. Roční předplatné v Publeru tak přijde na 5 200 Kč, což je stejná cena jako za předplatné tištěného vydání (5 203 Kč). Obdobné je to i u dalších typů předplatného – půlročního či měsíčního. Například u MF Dnes nebo Lidových novin je elektronické předplatné cenově nižší než předplatné v tištěné verzi.

Právo zatím ani nechce rozšiřovat nabídku elektronického čtení o další možnosti. „O aplikacích pro mobilní telefony neuvažujeme,“ řekl MediaGuru.cz zástupce šéfredaktora deníku Právo a šéfredaktor serveru Novinky.cz Vladimír Dušánek.

Podle aktuálních dat ABC ČR za letošní červen vykazují nejvíce prodaných elektronických verzí deníky Blesk, MF Dnes a Lidové noviny. Prodej elektronických verzí Práva se v červnové statistice zatím neobjevuje.

Prodej elektronickcýh verzí deníků (EV1) v kusech, červen 2014

EV VI/2014
Blesk 15 146
MF Dnes 6 469
Lidové noviny 6 003
HN 4 505
Sport 1 409
Deník 96
Aha! 0
Právo 0

Zdroj: ABC ČR

-mav-