Deníky i v červenci zpomalily pokles prodeje

pondělí, 08. září 2014, 15:17 Tisk MediaGuru

Vydavatelům pomáhají elektronické verze, díky kterým zpomalují pokles prodaného nákladu.

Souhrnný průměrný prodaný náklad tuzemských deníků představoval v prvním prázdninovém měsíci 864 tis. kusů, což bylo o 6 % méně než v loňském červenci. I v dalším letošním měsíci se tak tuzemským deníkům daří zpomalovat pokles prodaného nákladu. Povětšinou se tak ale děje díky zvyšujícím se prodaným elektronickým předplatným, která bývají součástí obchodních dohod mezi výrobci elektronickým zařízení a vydavateli tisku. V letošním červenci se v celkovém prodaném nákladu nejvíce dařilo Lidovým novinám, které právě díky elektronickému prodeji celkový výsledek oproti loňskému červenci dokonce mírně navýšily. Z ostatních deníků byl červenec relativně příznivý pro bulvární Aha!, Blesk a pro sportovní Sport.

Prodaný náklad deníků (ks), VII/2014

PN_deniky_VII

Pohled na vývoj pultového prodeje ukazuje, že ve volném prodeji se prodej deníků dál meziročně snižuje na úrovni cca 9-10 %. Ve volném prodeji se nepodařilo v červenci zvýšit meziročně prodej žádnému českému deníku. Nejnižší pokles zaznamenal Aha!.

Pultový prodej deníků (ks), VII/2014

PP_deniky_VII

Zdroj dat: ABC ČR

-mav-