ČT a Mediaresearch měří sledovanost TV na internetu

středa, 08. října 2014, 12:00 Internet & Mobil, TV MediaGuru

Česká televize začne vyhodnocovat sledovanost pořadů i na internetu.

Česká televize vyvíjí univerzální metodiku pro výpočet sledovanosti TV pořadů na internetu. Ve spolupráci s výzkumnou agenturou Mediaresearch chce nabídnout nástroj k porovnání údajů z televizní obrazovky a webu.

„Už několik měsíců testujeme metodiku vyhodnocování sledovanosti pořadů na internetu,“ uvedl ve středu generální ředitel České televize Petr Dvořák. Měření  tak umožnit získat souhrnný obraz o diváckém zájmu o pořady vysílané v TV a umístěné na internetu.

K výpočtu sledovanosti televizních pořadů na internetu Česká televize využije televizní data Asociace televizních organizací a hrubá data o přehrání jednotlivých videí umístěných na webových stránkách ČT, která získá díky NetMonitoru.

„Metodika vychází z celkového času, po který všichni uživatelé daný pořad ve webovém prohlížeči sledovali. Aby byl člověk započítán jako divák pořadu, musí ho zhlédnout celý. Pokud zhlédne jen jeho polovinu, bude započítán jen za ‚polovinu‛ diváka apod. Nejde tedy o prostý počet spuštění videa, který skutečnou sledovanost nadhodnocuje,“ uvedla k metodice vedoucí výzkumu České televize Renata Týmová.

„Data o sledovanosti na internetu mohou ovlivnit obraz celkové sledovanosti pořadu poměrně výrazně. Z našeho testovacího měření například vyplývá, že druhý premiérový díl Nevinných lží, Vedlejší příznaky, který sledovalo v televizi šest set devět tisíc diváků, získal na webu dalších jednačtyřicet tisíc diváků,“ dodává Týmová, podle které tak stoupl rating pořadu o sedm procent.

Metodika, kterou Česká televize spolu s agenturou Mediaresearch testuje od jara, nabídne výpočet živé sledovanosti na internetu a sledovanosti v internetovém archivu za sedm dní, alternativně 30 dní, od odvysílání pořadu v televizi.

-mav-