Nova zvýší cenu o 5 procent, mění výpočet CPP

pondělí, 20. října 2014, 13:26 TV MediaGuru

Komerční jednička představila mediálnímu trhu obchodní politiku pro rok 2015.

Televizní skupina Nova vychází při konstrukci své obchodní politiky pro příští rok z letošních podmínek. Základní parametry reklamního prodeje se nemění, nejzásadnější novinkou je nový přepočet investovaného objemu na výslednou cenu CPP (cost per point).

„Při tvorbě obchodní politiky pro rok 2015 jsme vycházeli z toho, co se nám osvědčilo v letošním roce. Nová politika je proto srozumitelná, jednoduchá a flexibilní, takže se dá snadno přizpůsobit velikosti klienta a jeho preferencím i komunikačním prioritám,“ uvedl pro MediaGuru.cz Jan Vlček, obchodní ředitel skupiny Nova.

Nova už dříve oznámila, že pro rok 2015 počítá se zvýšením ceny reklamy o 5 % ve srovnání s letošním rokem (týká se reklamních spotů, sponzoringu, product placementu i videoreklamy). Výjimkou je placený kanál Nova Sport, který naopak cenu pro příští rok snižuje o 10 %.

Klíčovou cílovou skupinou pro prodej skupiny Nova zůstává skupina 15-54, zachovány zůstávají i stávající pásma off prime-time, prime-time a prémiový super prime-time (platí jen pro hlavní kanál Nova), nemění se ani koeficienty pro stopáže spotů. Navyšují se ale sezónní indexy pro umístění reklamy v měsících září, říjen, listopad.

Od roku 2015 se mírně upravuje podíl stanic v základním prodejním mixu: podíl hlavního kanálu Nova se ve srovnání s loňskem snižuje na 80 % (-4 pb.), naopak mírně vyšší podíl má Nova Cinema (14 %) a především menší kanály Fanda, Smíchov, Telka (6 %).  Menší kanály oproti roku 2014 zvýší podíl o 3 procentní body.

Split kanálů skupiny Nova pro rok 2015

Nova Group_split

Největší novinkou obchodní politiky je změna stanovení výsledného CPP podle investovaného objemu. Nova chce při výpočtu CPP zohlednit konkrétní investice klientů, nikoli stanovit CPP podle dosud platných pásem, které pracují se škálou investic. Nova v obchodní politice pro rok 2015 sice nadále vychází z těchto pásem, ale pro určení výsledného CPP přihlíží ke konkrétní výši investice.

„Jednou z novinek, které přináší naše obchodní politika pro příští rok, je úprava výpočtu pro cenu reklamy v rámci jednotlivých cenových pásem reflektující přesnou výši celkové investice. Navýšení ceny ve srovnání s letošním rokem se přitom pohybuje do 5 %,“ ujišťuje Jan Vlček.

Základní tabulka pro výpočet CPP objemové slevy

Kliknutím zvětšíte
Kliknutím zvětšíte

Klienti, kteří se s Novou domluví na uzavření podmínek do 1. 12. 2014 získávají 10% slevu, v případě podpisu do 5. 1. 2015 je sleva za včasný podpis ve výši 5 %. V případě předplatby za kampaně je možné získat slevu až do 6 %.

Nova chce nadále motivovat klienty, kteří investují do tzv. ostatních mediálních kanálů (sponzoring, product placement, internet, placená TV).  V oblasti nestandardních operací připravuje i nové možnosti obsahově propojené injektáže v relaci Počasí.

-mav-

Foto: TV Nova. Jan Vlček a Honza Ulrych z obchodu TV Nova otevřeli prezentaci k obchodní politice tematickým videem, parafrázujícím relaci Televizní noviny.