Singer: Majetkové změny v Primě se nechystají

pátek, 17. října 2014, 09:50 TV MediaGuru

Stávající vlastnická struktura televizní skupiny Prima by měla být zachována i v příštím roce.

Generální ředitel televizní skupiny Prima Marek Singer neočekává v příštím roce změnu vlastnické struktury společnosti. Uvedl to na konferenci Život na hraně, pořádané časopisem MarketingSalesMedia. „Žádné změny neproběhly a nechystají se,“ uvedl v rozhovoru s šéfredaktorem časopisu Danielem Köpplem. Reagoval tak na spekulace o možných změnách ve vlastnické struktuře a zájmu vlastníka skupiny Mafra Andreje Babiše. Na otázku, zda může garantovat zachování stávající vlastnické struktury v následujícím roce, odpověděl kladně.

Česká mediální krajina se podle Singera zásadně mění. Koncentrace se týká nejen vlastnictví, ale i reklamního trhu. Podle Singera se formují dvě hlavní skupiny. „Zadavatelé, kteří budou chtít získat na trhu významnější zásah, budou mít k dispozici jen dvě skupiny – CET21 a Media Club,“ uvedl. Media Club, který pro televizi Prima prodává reklamu, v současnosti vyjednává o rozšíření portfolia pro reklamní prodej. Media Club bude od roku 2015 nově prodávat reklamu pro hudební televizi Óčko, ve hře je i možnost zastupovat všechny stanice Atmedia či další televizní kanály. „Jednání stále probíhají,“ zmínil.

Media Club bude v příštím roce prodávat i rádiovou reklamu, a to pro stanici Impuls a rádiové stanice, které skupina GES (spolumajitel Primy) vlastní. Zároveň chce spojit prodej televizní a online reklamy. Singer navíc nevylučuje možnost, že Media Club bude prodávat i tisková média. I v této věci mají probíhat jednání.

V obchodním prodeji se chce Prima zaměřit na intenzivnější kontakt s klienty a snižovat závislost na mediálních agenturách, řekl šéf skupiny Prima. Firmu, kterou vede, nevnímá jako čistě televizní, ale jako generátora videoobsahu. Online získává podle Singera ve struktuře skupiny na důležitosti. Neznamená to ale, že by se veškeré investice přesunuly jen do rozvoje onlinu, dodal. „Nemůžeme nechat jádro firmy bez investic, jsme ale částečně onlinová firma,“ uvedl Marek Singer s tím, že nevylučuje akvizice v oblasti zpravodajských online médií.

-mav-