Tržby skupiny Prima ve čtvrtletí jsou nižší o 11 %

čtvrtek, 23. října 2014, 07:53 TV MediaGuru

Televizní skupina Prima se srovnává s návratem inzerentů na konkurenční TV Nova.

Tržby společnosti MTG v Česku, kde provozuje kanály skupiny Prima, ve třetím čtvrtletí letošního roku meziročně klesly o 11 %. Vyplývá to z oznámených výsledků firmy za letošní období leden-září. Oproti druhému čtvrtletí jde o snížení poklesu (-17 %). Skupina Prima se tak vyrovnává s návratem inzerentů na obrazovky skupiny Nova. Loňský rok byl z tohoto pohledu pro Primu rekordní a její  výsledek  je proto do určité míry očekávatelný.

MTG ve výsledcích za období třetího čtvrtletí uvádí, že český trh je vysoce kompetitivní a že nižší tržby z operací v České republice částečně v regionu kompenzovaly vyšší tržby v Bulharsku. MTG už na začátku letošního roku naznačovala, že růst tržeb bude v letošním roce na českém trhu obtížnější.

Konkurenční Nova po loňské rezistenci zadavatelů a mediálních agentur zvyšuje podíl na reklamním trhu. V celkovém podílu na reklamních TRPs v letošním září skupina Nova získala v širší divácké skupině 15+ podíl ve výši 48 %, což je nejvíce z tuzemských TV skupin (Prima 40 %). Výraznější je podíl skupiny Nova v mladší skupině 15-54, kde z celkových prodaných TRPs v září získala 53% podíl (Prima 38 %).

-mav-