Slevové portály hledají nový koncept

pátek, 14. listopadu 2014, 07:30 Internet & Mobil MediaGuru

Na trh vstupuje nový slevový portál, který staví na jiném konceptu než stávající.

Na český trh vstupuje další slevový portál. Na rozdíl od tradičních konkurentů, chce nabízet slevové kódy zdarma. „Spolupracovali jsme se slevovými portály a poučili se z jejich chyb. Hlavní ideou bylo současný slevový systém zjednodušit a smazat všechna možná rizika s nimi spojená,“ tvrdí jeden ze zakladatelů portálu slevyzdarma.cz, Peter Molnár.

Slevové portály byly jedním z nejrychleji rostoucích trendů u nás. Po velkém nástupu Slevomatu se na trhu do roku objevilo přes 200 portálů hromadného nakupování. V roce 2012 mnoho z nich začalo krachovat. V současnosti registruje agregátor slev skrz.cz  kolem 55 slevových serverů. Podle odborníků by se měl počet nadále ještě snižovat v závislosti na velikosti českého trhu.

Pomoci by mohl nový koncept

Právě problémy krachujících portálů motivovaly některé firmy k tvorbě nového konceptu. Jedním z nich jsou stránky se slevovými kupony. Nabízejí slevy do různých e-shopů. Od slevových portálů se ale liší hlavně zaměřením na e-shopy. Dalším pokusem, jak obnovit důvěru zákazníků, ale také obchodních partnerů, je částečné placení. Přes internet zaplatit jen část slevy a zbytek přímo u firmy, kde se sleva uplatňuje.

Na český trh ale vstupuje další slevový portál, který koncepčně zašel ještě o něco dál. Graficky je podobný tradičním slevovým portálům. Slevové kódy ale nabízí zdarma. Do začátku vstupuje s velkými klienty, kteří spolupracují také s jedničkou trhu Slevomatem, jako například Aqualand Moravia nebo Oční centrum Praha. Majitelem portálu slevyzdarma.cz je společnost Pano3D, která se doposud věnovala hlavně virtuálním 3D prohlídkám. „Naši obchodní partneři byli zajímaví také pro slevové portály. Začali jsme tedy zprostředkovávat služby pro servery hromadného nakupování. Díky tomu jsme zjistili, kde jsou slabá místa tohoto stylu nakupování a rozhodli jsme se vstoupit na trh s novou strategií,“ popisuje začátky jeden ze zakladatelů Peter Molnár. 

Služby tak zákazníci nebudou platit přes internet slevovému portálu, ale přímo firmě, ve které ji uplatňují. „Mnoho velkých i středních firem doplatilo na spolupráci se slevovými portály, které začaly krachovat. Tento koncept je navíc chrání tím, že provizi zaplatí až po uplatnění slevy zákazníkem,“ dodává Molnár.  Zákazníci po přihlášení na stránku vidí, kolik lidí už slevu uplatnilo. „Do emailů jim budeme navíc posílat upozornění, kolik kódů ještě zbývá. Chceme je tak motivovat, aby nabídku využili co nejdříve. Výhodou pro zákazníka je také to, že jim nikdy nepropadnou peníze, když nestihnou slevu využít,“ říká zakladatel portálu slevyzdarma.cz.

Zodpovědnost v rukou firem

Portál chce využít současné obavy na trhu: nebezpečí krachu slevových portálů. Často se s pádem portálů stávalo, že firmy odmítly zákazníkovi poskytnout slevu s tím, že jim slevový portál nezaplatil nebo jim dluží větší částku peněz. K tomu podle Molnára přispívá i skutečnost, že nakupování přes slevové portály není dostatečně právně ošetřeno. Zodpovědnosti se při problémech často zbavovaly jak slevové servery, tak firmy nabízející slevy. Portál slevyzdarma.cz chce novým konceptem vrátit zodpovědnost a důvěru do rukou poskytovatelů slev. „Základním rozdílem je, že peníze za služby přes nás nejdou. Všechno je v rukou poskytovatelů slev. Pokud se něco stane, zákazník o své peníze stejně nepřichází, protože neplatí za kód ale až za poskytnutou službu,“ uzavírá Molnár.

Portál spouští v příštích dnech převážně digitální kampaň prostřednictvím PPC reklamy, bannerů a reklamy na nejčetnějších portálech.  Komunikovat bude hlavně nový koncept. Kampaň ale zahájí i rozdáváním kuponů na mytí aut zdarma.

I přes otřesy v podobě krachů na trhu slevových portálů obliba tohoto nakupování přetrvává. Podle údajů vyhledávače slev skrz.cz utratili spotřebitelé na českých slevových portálech v loňském roce 3,3 miliardy korun.

Autorka textu: Lenka Tinková

Foto: Photospin