BigBoard chce jednat o úpravě pražských předpisů

pátek, 05. prosince 2014, 13:05 Outdoor MediaGuru

Novému magistrátu nabízí jednička v outdoorové reklamě, že ustoupí od hrozby arbitráže.

Firma BigBoard chce jednat s novým vedením Prahy o úpravě pražských stavebních předpisů. Pokud se s městem domluví, je připravena ustoupit od arbitráže proti ČR. ČTK to řekl šéf BigBoardu Richard Fuxa. Proti předpisům se firma postavila kvůli omezení reklamy nad šest metrů čtverečních, které norma přináší. Podle firmy předpis likviduje její podnikání. Praha ho schválila letos v červenci, platit začal od října. Primátorka Adriana Krnáčová (ANO) bude s firmou jednat.

"Jelikož opakované snahy o dialog s bývalou radou nebyly vyslyšeny, byli jsme nuceni začít hledat právní ochranu," uvedl Fuxa.

Firma se obrátila na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže a chystá kvůli ochraně investic švýcarských akcionářů arbitráž proti ČR. "Od všech těchto prostředků rádi upustíme a povedeme s vedením Prahy dialog o našem návrhu na úpravu regulace venkovní reklamy v takovém duchu, aby byla přijatelná jak pro Prahu a provozovatele, ale také aby z ní měli prospěch i samotní Pražané," sdělil Fuxa. S vedením města se chce sejít příští týden, přesný termín neřekl.

Krnáčová se jednání nebrání. "Samozřejmě budu upřednostňovat smírné řešení. Nikdy jsem nepreferovala soudní spory," tlumočila její stanovisko tisková mluvčí magistrátu Petra Hrubá. 

Podle předpisů nebudou moci vznikat nové samostatně stojící billboardy, a až těm současným skončí platné stavební povolení, firmy budou muset obří reklamní poutače a plochy odstranit. Kromě regulace reklamy nad šest metrů čtverečních předpisy nastavují pravidla výšky budov, omezují rozšiřování města na úkor volné krajiny a upřednostňují zástavbu proluk a nevyužívaných území.

Kvůli stavebním předpisům firma před letošními volbami nejdříve přelepila předvolební plakáty TOP 09 s exprimátorem Tomášem Hudečkem, následně v několika vlnách vylepila vlastní plakáty proti primátorovi i samotným předpisům. Soud následně firmě nařídil plakáty s Hudečkem vrátit na reklamní nosiče. BigBoard rovněž kritizoval smlouvu z 90. let minulého století uzavřenou mezi Prahou a firmou JCDecaux na pronájem městského mobiliáře. Podle firmy nové předpisy likvidují reklamní byznys a upřednostňují pouze firmu JCDecaux, která má pronajaty od města reklamní plochy a další nebudou moci vznikat.