Nákupní mobilní aplikace jsou na vzestupu

středa, 14. ledna 2015, 06:31 Internet & Mobil MediaGuru

Loni se podle statistiky Flurry Analytics staly nejrychleji rostoucími mobilními aplikacemi.

Lidé stahují mobilní aplikace nejen k zábavě, ale stále častěji je využívají také k praktickým účelům: k nakupování, práci a komunikaci. Vyplývá to ze statistik společnosti Flurry Analytics, která analyzovala přes 2 biliony loni spuštěných mobilních aplikací.

Společnost Flurry, výzkumná agentura patřící Yahoo, dlouhodobě sleduje, s jakým typem mobilních aplikací uživatelé pracují. Analyzuje reálná spuštění aplikací, ne jen jejich stažení. Z jejích statistik za rok 2014 vyplývá, že v uplynulém roce vzrostl počet spuštěných nákupních aplikací meziročně o celých 174 procent. Na platformě Android pak byl meziroční nárůst „shopping“ aplikací dokonce 220 procent.

V průměru loni uživatelé otevřeli mobilní aplikace o 76 procent častěji, než v roce 2013. Vedle zmíněné kategorie lifestyle & nakupování výrazně rostly také aplikace z oblastí „nástroje & produktivita“ (121 %) a komunikační a sociální aplikace (103 %). Naopak zábavní aplikace rostly v roce 2014 pomaleji než v minulosti. Kategorie zprávy & magazíny o 49 %, hudba o 33 % a hry o 30 %.

Podle autorů průzkumu je rostoucí popularita nákupních mobilních aplikací pro obchodníky jednou z hlavních příležitostí tohoto roku. Díky aplikacím můžou být se svými zákazníky v užším kontaktu a lépe je zaujmou přímo během nakupování. Mobilní aplikace současně prodejcům umožňují efektivněji pracovat s impulsivními nákupy, které jinak v e-commerce moc nefungují.

Mobilni aplikace_rust

Zdroj: Flurry Analytics

-kmc-