Studie: Mobilní imprese tvoří v Česku zatím jen 9%

středa, 21. ledna 2015, 10:59 Internet & Mobil MediaGuru

Mobilní reklama má podle studie Gemius svůj vzestup teprve před sebou.

Desetina zobrazení stránek provedených v regionu střední a východní Evropy (CEE) pochází z mobilních zařízení. Podíl zobrazení generovaných z mobilních zařízení v Česku dosahoval loni 11 % (z mobilních telefonů 8 % a z tabletů 3 %). Tato data přináší zpráva od společnosti Gemius analyzující situaci mobilního internetu v regionu CEE.

Průměrná míra prokliku (CTR) je podle studie ve většině zemí vyšší při používání mobilních zařízení – konkrétně v Česku měla představovat v případě mobilních zařízení 0,65 %, zatímco v případě PC 0,33 %. Objem mobilní reklamy je ale teprve na vzestupu: pouze 8 % impresí v regionu CEE se zobrazuje na mobilních zařízeních, v Česku podíl impresí je o něco vyšší než průměr celého regionu (9 %).

Podíl zařízení na online impresích v zemích CEE

Mobil imprese

Průměrné CTR v zemích CEE, desktop vs. mobil

Desktop_Mobil_CTR

Zdroj: Gemius, zpráva se vztahuje k období 12/2013-V/2014

Zpráva Consumers go mobile in CEE se zabývá rozvojem mobilního internetu v celém regionu a v jednotlivých státech a přináší informace o chování mobilních internetových uživatelů. Penetrace mobilních zařízení v internetové populaci rapidně roste (vysoká je např. v Rusku, pobaltských státech a v ČR).

Internetoví uživatelé v regionu CEE používají pro surfování na internetu spíše chytré telefony než tablety. Klasické počítače se používají nejvíce v pracovní dny od rána do 15 hodin (zaměstnání, školy) s vrcholem kolem 13. hodiny, o víkendech pak spíše odpoledne a večer (15 – 22 hod.). Tablety a chytré telefony se používají více o víkendech, a to po celý den.

Návštěvnost během dne/víkendu na PC, mobilu a tabletu, ČR 2014

Navstevnost_Tablet_PC_Mobil

Zdroj: Gemius, zpráva se vztahuje k období 12/2013-V/2014

-mav-