Televizní silvestrovskou půlnoc sleduje stále méně lidí

středa, 07. ledna 2015, 15:36 TV MediaGuru

Televizním stanicím ubývají na poslední minuty končícího roku zejména mladí diváci.

Poslední minuty roku tráví před televizní obrazovkou stále méně lidí. Od zavedení elektronického měření televizní sledovanosti v roce 1997, ubyla na poslední minutu končícího roku a první minutu nového roku necelá pětina televizních diváků starších 15 let. Konkrétně televizní zábavu v poslední minuty roku 1997 vyhledalo téměř 5 milionů diváků starších 15 let, v právě ukončeném roce 2014 to bylo o milion diváků méně (3,9 milionu). Ve srovnání s rokem 1998 dokonce o dva miliony méně.

Z pohledu chování jednotlivých cílových skupin vyplývá, že jsou značné rozdíly ve vývoji sledovanosti podle věku diváků. Zatímco diváků starších 55 let za sledované období na Silvestra před televizí přibylo, počet diváků mladších 55 let se na poslední minuty roku snížil až o 40 %, nejvýrazněji podle očekávání v mladších cílových skupinách.  Úbytkem diváků jsou tak postiženy především stanice s mladším publikem. Z největších televizí se to týká zejména TV Nova, kde je pokles od roku 1997 nejvýraznější.

Vývoj sledovanosti, 31.12. 1997-2014, tis. osob, 23:59-24:01, D15+, CS nad 55 let

TV Silvestr1

Vývoj sledovanosti, 31.12. 1997-2014, tis. osob, 23:59-24:01, CS mladší 55 let

TV Silvestr2

Zdroj: ATO-Mediaresearch

-mav-