ČT1 v lednu dvojkou, Prima si polepšila u mladších

pondělí, 02. února 2015, 10:40 TV MediaGuru

Nejsledovanější tuzemskou TV zůstává TV Nova, dvojkou trhu byla v lednu ČT1.

Televizní skupina Nova obhájila v prvním letošním měsíci pozici nejsledovanější televizní skupiny, přestože ze všech sledovaných skupin v meziročním srovnání nejviditelněji poklesla. Stalo se tak zejména kvůli meziročně nižšímu podílu hlavního kanálu TV Nova. Celková sledovanost představovala v lednu 4:11 hodin, což bylo o cca dvě minuty méně než v lednu 2014.

V širší skupině 15+ si v celodenním vysílání v meziročním srovnání pohoršily všechny hlavní kanály třech nejsilnějších televizních skupin (Nova, ČT1, Prima), nejvíce se snížil podíl vedoucí Novy. Prima si jako jediná z této trojice naopak polepšila v mladší skupině diváků 15-54.

Nejlépe se v lednu v meziročním srovnání dařilo sportovnímu kanálu ČT sport, který si meziročně připsal víc než jeden procentní bod. V mladší skupině 15-54 byly v lednu  vedle sportovního ČT sport nejúspěšnější tematické kanály Prima Cool a Smíchov.    

V podílu televizních skupin si polepšily téměř všechny televizní skupiny (celodenní vysílání i prime-timové vysílání) s výjimkou skupiny Nova. Televizi Barrandov se meziročně podařilo zvýšit podíl v celodenním vysílání a především v prime-time v divácké skupině 15+, naopak ale ztrácela u mladších diváků 15-54.

Podíl TV stanic (%) v lednu 2015, celý den, změna vs. I/2014 (procentní bod)

celý den D15+, I/2015 změna vs. I/2014 D15-54, I/2015 změna vs. I/2014
Nova 22,22 -1,36 25,2 -1,68
ČT1 16,54 -0,45 13,27 -0,45
Prima 13,4 -0,61 11,35 0,59
TV Barrandov 4,88 0,31 3,1 -0,63
Nova Cinema 4,53 0,22 5,95 0,2
ČT2 4,45 0,17 3,78 0,1
ČT24 4,2 -0,52 2,14 -0,19
ČT sport 3,48 1,12 3,37 0,91
Prima Cool 3,43 0,36 5,51 0,78
Atmedia 3,34 0,21 2,66 0,06
Prima Zoom 2,15 0,09 2,31 0,14
Prima Love 2 0,06 2,42 -0,01
Smíchov 1,53 0,48 2,36 0,77
Fanda 1,51 -0,06 1,75 -0,08
Telka 1,47 0,18 1,04 0,02
ČT:D 1,37 0,22 2,26 0,31
ČT art 0,27 0,03 0,28 0,02
ostatní 8,53 -0,46 9,93 -0,97

Změna podílu TV skupin, I/2015 vs. I/2014

Zmena TV skupin

Pozn.. Změna uvedena v procentních bodech

Podíl TV skupin v %, D15+, celý den, leden 2015

Leden_D15+

Podíl TV skupin v %, D15-54, celý den, leden 2015

Leden_D15_54

Zdroj: ATO-Mediaresearch

-mav-