CET 21 a Media Club měly ve čtvrtletí 95% trhu

pondělí, 13. dubna 2015, 09:29 TV MediaGuru

Televize v prvním čtvrtletí prodaly víc reklamy než loni, prodej se dělí hlavně mezi CET 21 a Media Club.

Objem prodané reklamy, vyjádřené počtem prodaných TRPs, byl za období prvního letošního čtvrtletí vyšší než ve stejném období loni. Zvýšení počtu prodaných TRPs je v cílové skupině diváků starší 15 let na úrovni 10 %, v mladší cílové skupině 15-54 na úrovni 13 %. V meziročním srovnání se zvýšil prodej TRPs všem hlavním televizním skupinám.

Vývoj počtu prodaných TRPs, I-III/2015 a I-III/2014, D15+/D15-54

TRP_kvartal

Prodej reklamy na televizním trhu se od začátku roku mírně změnil, když se rozrostl počet stanic, které při prodeji reklamy zastupuje společnost Media Club. Vedle vlastních stanic skupiny Prima TV Barrandov jsou členem Media Clubu od letošního ledna stanice rodiny Óčko (TV Óčko, Óčko Gold). Prakticky to znamená, že prodej televizní reklamy je primárně rozdělen mezi skupiny CET 21 a Media Club, jejichž souhrnný podíl na trhu televizní reklamy dosahuje 95 %.

Zatímco v širší skupině 15+ měla v průměru za první letošní čtvrtletí mírně vyšší podíl společnost Media Club, v mladší divácké skupině 15-54 se podíl mírně převážil na stranu CET 21. Podíl na prodaných TRPs ale nemusí odpovídat podílu, které jednotlivé televizní subjekty mají na tržbách z prodeje reklamního prostoru.

Podíl TV skupin na prodaných TRPs, I-III/2015, D15+

TRP kvartal_15 plus

Podíl TV skupin na prodaných TRPs, I-III/2015, D15-54

TRP_kvartal_15_5č

Zdroj: Admosphere, přepočítáno na TRP’s 30

-mav-