Prima Cool pracuje na image i mimo TV

středa, 01. dubna 2015, 09:24 TV MediaGuru

Prima Cool připravila vlastní narozeninovou party, o svou image dbá i na sítích a v upoutávkách.

Prima Cool slaví první dubnový den šesté narozeniny a pro tyto účely přichystala večírek v pražském klubu La Fabrika. V kontextu ostatních komunikačních aktivit této stanice jde o další způsob, jak budovat image a navázat kontakt se svými diváky. Televizní obsah sám o sobě by k tomu nestačil.

V rámci akce nazvané Cool Day návštěvníci zhlédli údajně jako první v republice tři rozjezdové díly 26. řady seriálu Simpsonovi (s dabingem Jiřího Lábuse, Martina Dejdara a Vlastimila Zavřela). Následně je čekal především hudební program – vystoupení rappera Ektora či hiphopové taneční skupiny Pentifull. Hudba a seriály ovšem nebyly jedinými formami populární kultury, na které Prima Cool lákala návštěvníky. Své místo měly i počítačové hry. Například fotbalový simulátor FIFA nebo střílečka Counter-Strike. Účastníci akce navíc měli mít možnost potkat tvůrce pořadu Hrajeme s Alim Tomáše Zvelebila.

Kromě večírku v La Fabrice ale Prima Cool komunikuje, byť zprostředkovaně, se svými diváky i pomocí svého facebookového účtu a webových stránek Prima StyleFrekvence nových příspěvků na Facebooku je cca půlhodinová a svým tematickým záběrem i počtem fanoušků jde de facto o specifický mediální kanál. Na facebooku jej olajkovalo přes 420 tisíc uživatelů, což je mimochodem číslo, které chtěli vidět ve statistikách návštěvnosti tvůrci webu Prima Style.

Oba on-line projekty jsou ale v symbióze, aniž by bylo možné říci, že na facebooku se objevují pouze odkazy na obsah zmíněného webu. Jednotlivé facebookové příspěvky totiž využívají prakticky všechny možnosti vizuální komunikace, které internet nabízí – kromě odkazů na YouTube videa (respektive odkaz na Prima Style, kde je dané video na stránku vložené) jde o například o využívání populárních obrázků a vtipů.

Tak, tohle je fakt dilema: Posted by Prima COOL on 25. březen 2015

Nechybí ani bulvárně laděné novinky, které povzbudí internetové haters, čili uživatele s vyhraněným postojem k určitému popkulturnímu produktu. Například ke chlapecké kapele One Direction.

Jak reagovaly holky na rozpad One direction? Tohle vás pobaví, video plný ubulených hysterek :D Posted by Prima COOL on 26. březen 2015

Pokud jde o novinky, jejich zdroje někdy i mírně přesahují rámec hudebně-bulvárního obsahu. Zprávu o úkrytu nacistů v jihoamerické džungli původně přinesla agentura ČTK.

Na nic si nehrát

Dalším významným způsobem, jak se stanice Prima Cool profiluje mezi svými diváky, jsou televizní upoutávky. Podle Jiřího Charváta, jednoho z jejich tvůrců, se naše vnímání dané stanice odvíjí mimo jiné právě od upoutávek, jak uvedl ve svém vystoupení na přednáškovém večeru platformy pro studium vizuální komunikace s názvem Fresh Eye. „Dělal jsem skoro na všech kanálech kromě Novy a jejich smyslem bylo moc nerozptylovat, neprovokovat, zůstat konzervativní. Ostatně i Nova je až chirurgicky čistá,“ uvedl v pražském Trafo studiu.

Uvolněné mantinely jeho tvorby má dokládat i skutečnost, že většinou nemá přímou zpětnou vazbu. Hlavní podle Jiřího Charváta je dle jeho slov „na nic moc si nehrát“ a zůstat pro diváka uvěřitelný. Ve spolupráci s „hlasem“ upoutávek Janem Dolanským improvizují, vymýšlí i zpěv, respektive sami sebe mírně shodí ve stylu „i takhle se vás snažíme nalákat“.

I v jejich práci ale prý existují nepsané hranice, za které nejdou. Jsou to příliš explicitní výjevy ať už násilné, vulgární, či erotické povahy, případně scény spojené s malými dětmi či užíváním drog. Málokdy se ale stane, jak uvedl Charvát, že by museli vytvořenou upoutávku měnit kvůli zásahu vedení stanice. Snaha o nekonvenčnost a neustálé tříbení svého stylu, ať už pořádáním „večírků“, obsahem na sociálních sítích nebo pomocí upoutávek, je ale v konečném důsledku samo o sobě sdělením a reklamou na televizní vysílání. Pokud diváci stylu této komunikace „uvěří“ a přijmou ho za svůj, snadněji pak mohou podobné atributy spojovat i se samotným vysíláním stanice Prima Cool, respektive je od ní očekávat.

-jav-