Za první čtvrtletí posilovaly komerční Nova a Prima
Meziroční srovnání výsledků televizních skupin je ovlivněno loňskými olympijskými hrami.

Televizní skupina Nova dosáhla za první letošní čtvrtletí nejvyššího podílu na sledovanosti z tuzemských televizních skupin. Ve srovnání s loňským prvním čtvrtletím si připsala více než jeden procentní bod (D15+, celý den). Výrazněji posílila v mladší skupině 15-54, když si polepšila o necelé dva procentní body.
Oproti loňskému prvnímu čtvrtletí tak došlo k změně podílů na sledovanosti: v loňském prvním čtvrtletí si v celodenní sledovanosti 15+ nejlépe vedly stanice České televize. Do výsledku prvního loňského čtvrtletí se ale odrazily loňské olympijské hry v Soči, které přinesly sportovnímu kanálu ČT sport nadprůměrnou sledovanost, a tím tak zvýšily dopad kanálů ČT. Vzhledem k tomu, že se letos podobná sportovní událost nekonala, došlo k meziročnímu snížení podílu kanálů ČT především kvůli nižšímu podílu sportovního kanálu.
Tato situace tak pomohla hlavním komerčním televizím. Vedle Novy zvýšila svůj podíl i skupina Prima. Lépe si přitom Prima vedla v mladší cílové skupině 15-54 než v širší 15+. U mladších diváků meziročně zvýšila v prvním letošním čtvrtletí podíl o 1,4 procentního bodu. Jak pro Novu, tak pro Primu ale platí, že k meziročnímu růstu pomáhají především menší kanály. V případě Novy zejména Nova Cinema a Smíchov, v případě Primy především Prima Cool a Prima Love.
Změna podílu TV skupin, 1. kvartál 2015 vs. 1. kvartál 2014
15+ | PT 15+ | 15-54 | PT 15-54 | |
ČT celkem | -2,07 | -2,03 | -3,04 | -2,59 |
Nova Group | 1,04 | 0,4 | 1,92 | 1,27 |
Prima Group | 0,4 | 0,37 | 1,41 | 1,12 |
TV Barrandov | -0,02 | 0,52 | -0,61 | -0,58 |
Atmedia | 0,31 | 0,31 | 0,08 | 0,15 |
Stanice O | 0,07 | 0,05 | 0,14 | 0,1 |
ostatní | 0,27 | 0,38 | 0,08 | 0,54 |
Zdroj: ATO-Mediaresearch, PT = prime-time, změna v procentních bodech
Podíl TV skupin (%), 1. kvartál 2015, celý den, D15+
Podíl TV skupin (%), 1. kvartál 2015, celý den, D15-54
Zdroj: ATO-Mediaresearch
-mav-