Tržby skupiny BigBoard Praha loni klesly o 4 %

pondělí, 04. května 2015, 15:50 Outdoor MediaGuru

Měření outdooru se má v cenách BigBoard Praha promítnout v druhé polovině roku 2015.

Skupina BigBoard Praha, největší hráč na trhu tuzemské venkovní reklamy, dosáhla v loňském roce celkových tržeb ve výši 897 mil. Kč, což bylo o 4 % méně než v roce 2013. Snížení podle managementu firmy kopíruje trend celkového trhu venkovní reklamy, kdy se v roce 2014 díky uvolnění obchodní politiky TV Nova vrátily investice do televizní reklamy.

Zisk EBITDA (zisk před zdaněním, úroky a odpisy) loni poklesl na 207 mil. Kč, což představuje meziroční snížení o 15 %. Na tomto výsledku se měl nejvíce projevit pokles čistých tržeb a dále absence projektu podobného výstavě Lendl: Mucha, která v roce 2013 přinesla do celkového výsledku EBITDA několik milionů korun. Zejména vlivem účetních odpisů skončila firma loni v čisté ztrátě 16,9 mil. Kč.

BigBoard Praha loni dosáhla snížení provozních nákladů, zejména na nájemném a údržbě sítě. Tyto úspory ale byly údajně znehodnoceny náklady spočívajícími v právních a poradenských nákladech s prosazováním "smysluplné regulace venkovní reklamy v Praze". V důsledku toho měla ziskovost poklesnout na 23 %. Firma ale uvádí, že i přes pokles EBITDA generuje nadále silné cash flow.

"Největším úkolem pro nadcházející období je dohoda s vedením hlavního města Prahy o efektivní formě regulace venkovní reklamy v metropoli," konstatuje firma BigBoard s tím, že existence přijatelné regulace je podmínkou pozitivního rozvoje firmy do budoucna. Společnost si také slibuje od nového měření venkovní reklamy. To by mělo dodat zadavatelům přesnější data o návratnosti jejich investic do venkovní reklamy. BigBoard předpokládá, že v cenové politice společnosti se měření projeví v druhé polovině roku 2015.

BigBoard Praha patří do slovenské mediální skupiny Joj Media House, která má v BigBoardu 60% podíl.

-mav-