Inzerce v tisku: Z deníků v pololetí rostlo Právo

úterý, 21. července 2015, 14:07 Tisk MediaGuru

Inzertně nejrychleji rostoucím titulem z první patnáctky byl magazín Harper's Bazaar.

Deník Právo je podle údajů monitoringu Nielsen Admosphere jediným tuzemským deníkem, jemuž v pololetí v meziročním srovnání neklesal objem hrubých inzertních příjmů z prodeje reklamního prostoru a ani počet proinzerovaných stran ve stejném období. Meziročně si v korunovém vyjádření polepšil i deník Metro, počet proinzerovaných stran se ale snížil.

Celkový hrubý objem inzertních příjmů tuzemských vydavatelů dosáhl v prvním pololetí letošního roku 8 mld. Kč, což bylo meziročně o 4 % méně než ve stejném období loni. Srovnatelný je i vývoj v počtu proinzerovaných stran. Také v tomto případě registruje monitoring snížení o téměř 4 %.

Inzertně nejsilnější zůstávají deníky Deník (souhrnný objem všech regionálních deníků Deník), Blesk a MF Dnes. Viditelnější pokles přisuzuje monitoring deníkům Blesk a Sport.

Inzertně nejsilnějším magazínem je nadále Žena a život, která si meziročně polepšila jak v korunovém objemu, tak v počtu inzertních stran. Nejvyšší nárůst si z prvních patnácti inzertně nejsilnějších titulů připsal magazín Harper’s Bazaar.

TOP 15 titulů podle hrubých inzertních příjmů, 1. pololetí 2015

titul objem  (Kč) meziroční změna (%) počet inz. stran meziroční změna (%)
Deník 796 588 366 -1,0 65634,4 -0,1
Blesk 720 411 349 -16,6 985,9 -8,7
Mladá fronta Dnes 609 462 861 -5,3 1831,7 -12,4
Metro 501 734 328 6,1 1501,3 -9,6
Právo 208 945 439 1,6 611,9 3,9
5plus2 177 278 022 -20,9 2494,6 -40,3
Sport 162 083 753 -19,2 399,8 -30,2
Žena a život 141 440 245 4,3 493,7 1,3
Hospodářské noviny 128 648 530 -4,8 451,6 2,1
Elle 115 088 413 2,1 436,8 0,3
Blesk magazín 99 012 737 -20,1 208,8 -11,0
TV magazín 96 065 942 -15,0 248,9 -5,9
Marianne 95 379 900 3,7 365,0 -1,3
Týden 94 970 148 9,8 393,0 9,8
Harper's Bazaar 93 227 400 33,2 385,7 19,4

Zdroj: Nielsen Admosphere

-mav-