Lagardere chystá další kroky v rebrandingu Rádia Zet

středa, 22. července 2015, 10:37 Rádio MediaGuru

Název Rádia Zet už nese i provozující stanice, další změny mají následovat.

V průběhu léta a podzimu chce společnost Lagardére Active ČR, stoprocentní vlastník Rádia Zet, přistoupit k dalším krokům v rebrandingu stanice z dřívější BBC na Rádio Zet. Důležité změny se odehrály v prvním letošním pololetí.

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) souhlasila na konci dubna se změnou licenčních podmínek stanice Zet. Právě kvůli neplnění podmínek rada několikrát tuto stanici pokutovala. Souhlas se týká změny programového schématu  – tedy vypuštění bloků dodávaných Českým rozhlasem. Tím by zároveň mělo dojít k jasnému oddělení českého vysílání rádia od přebíraného anglického programu BBC World Service.

Na začátku letošního června došlo k přejmenování provozující společnosti BBC Radiocom (Praha) na RadioZET, s.r.o.  To znamená další posun k přechodu na nový název. Se změnou názvu rozhlasové stanice z BBC na Zet vyslovila Rada souhlas už letos v únoru. Provozovatel rádia ale tímto nepovažuje rebranding za ukončený, spíš naopak. "Zatím jsme jen změnili on-air identifikace. Další kroky plánujeme v průběhu léta a podzimu," sdělila na dotaz MediaGuru.cz mluvčí stanice Radka Pilzová.  

Letošní kroky naznačují, že Lagardere by se mohlo podařit proces proměny z BBC na Zet dokončit. Přestože bývalé rádio BBC převzala už v roce 2013, vleklé spory s RRTV bránily rychlejšímu rozjezdu a úpravě nového informačního rádia. Jeho průměrná poslechovost podle dat výzkumu Radio projekt představuje cca 26 tisíc posluchačů denně (Zdroj: Radio projekt, 4Q/2014+ 1Q/2015).

-mav-