Markíza a Joj vrátily denní seriály, chystají reality show

neděle, 23. srpna 2015, 12:10 Slovensko MediaGuru

Týdenní dění na Slovensku: Návrat denních seriálů, přípravy na souboj realit show či příchod Vivantis.

Přinášíme přehled několika vybraných událostí na slovenském mediálním trhu za uplynulý týden. Dění na Slovensku sledujeme zejména ve vztahu k českému trhu.

Markíza vrátila do vysílání seriál Búrlivé víno

Slovenská komerční jednička TV Markíza (sesterská TV Nova, skupina CME) vrátila v pondělí 17. srpna po prázdninové přestávce do vysílání svůj stěžejní seriál pro prime-time Búrlivé víno. Návrat seriálu sledovalo podle oficiálního měření sledovanosti necelých 600 tisíc diváků starších 12 let (podíl 29 %, zdroj: PMT). V klíčové prodejní cílové skupině 12-54 dosáhl seriál ratingu 8,9 % a podílu 25,7 %. Šlo o nejsledovanější nezpravodajský pořad večera.

Búrlivé víno vysílá Markíza denně od pondělí do čtvrtku od 20:30 hodin. Jde o původní rodinný seriál z vinařského prostředí, který se vysílá od roku 2013. Sleduje osudy dvou vinařských rodin.

Markíza připravuje pro podzimní vysílání mj. také reality show Farma (začíná od 27. srpna od 22:00). Nedělní večery pak od 30. srpna vyplní reality show Superstar, která je připravována ve spolupráci s TV Nova.

 

TV Joj nasadila Divoké kone a startuje Farmár hledá ženu

Hlavní konkurent TV Markíza, TV Joj, nabízí od pondělí 17. srpna premiérové díly druhé řady seriálu Divoké kone. Rovněž seriál Divoké kone se vysílá denně od pondělí do čtvrtku ve stejný čas jako Búrlivé víno (od 20.30). Návrat seriálu dosáhl ve skupině diváků starších 12 let ratingu 8,3 % a podílu 19 % (zdroj: PMT). Šlo o druhý nejsledovanější nezpravodajský TV pořad pondělního večera.

Seriál se vysílal už letos na jaře, podzimní vysílání navazuje na jarní epizody. Jde o romantický seriál s dobrodružnými prvky, který se odehrává na statku uprostřed Malých Karpat.

TV Joj zároveň pro nadcházející týden od 24. srpna připravuje do pozdního prime-time nové díly reality show Farmár hledá ženu. Poprvé se představí v pondělí 24. srpna od 22:00, vysílat se bude denně (pondělí až čtvrtek). Jak už jsme výše uvedli, Markíza postaví proti pořadu Farmář hledá ženu show Farma (od 27.8. rovněž 22:00).

Formát reality show bude ve vysílání TV Joj zastoupen i dovednostní Česko Slovensko má talent. Nabídne ji dvakrát týdně, poprvé se představí v prvním zářijovém týdnu. Česko Slovensko má talent přinese českým divákům TV Prima.

Doktor Martin zaplní nedělní prime-time na RTVS

Seriál Doktor Martin, který do podzimního vysílání připravuje jako jednu ze svých hlavních novinek Česká televize, nabídne ve svém vysílání i slovenská veřejnoprávní RTVS. Na prvním kanále se poprvé představí v neděli 30. srpna. Neděle bude na Slovensku vysílacím dnem šestnáctidílného seriálu s Miroslavem Donutilem. Ve vysílání ČT1 půjde první díl seriálu v pátek 4. září.

K novinkám Jednotky RTVS se mají zařadit i gastronomický cestopis Cestou necestou či nová zábavní show Domov, sladký domov, která mapuje slovenskou mainstreamovou a alternativní hudební scénu. Od září se také vrací Nikto nie je dokonalý, Milujem Slovensko, Nečakané stretnutia, Pravdivé príbehy s Katkou Brychtovou, Neskoro večer, 5 proti 5, Duel, Taxík, Postav dom, zasaď strom, Tajomstvo mojej kuchyne a Hurá do záhrady.

Náhled programu po 20. hodině prvního kanálu RTVS, září 2015

Po Út St Čt So Ne
20:00 Film - evropské kino Nikto nie je dokonalý Film / Liga mistrů Film Milujem Slovensko Nečakané stretnutia Doktor Martin (seriál)
21:00 Magazín Slovensko chutí Reportéri Cestou necestou Pravdivé príbehy Katky Brychtovej (seriál) Pán Selfridge (seriál)
22:00 Kolonáda (seriál, 1. série) Nerozvážni (seriál) Film / Liga mistrů Murdochove záhady (seriál) Film Neskoro večer (talkshow) A.Christie: Poirot (seriál)

 

E-shopy Vivantis vstoupily na Slovensko

Internetové obchody Vivantis vstoupily na slovenský trh. „Po zvážení několika variant jsme se rozhodli vstoupit na Slovensko ne formou jednotlivých specializovaných internetových obchodů, ale s jedním multishopem, kde zákazníci najdou veškerý náš sortiment od segmentu zdraví přes krásu, parfémy, módu, hodinky až po šperky," uvedl Martin Rozhoň, ředitel internetových obchodů Vivantis. V České republice patří Vivantis s tržbami v řádech stovek milionů mezi největší internetové obchody.

Vivantis

Vivantis.sk má v nabídce přes 37 tisíc produktů, více než polovinu zboží má na skladě a deklaruje ho dodat do druhého či třetího pracovního dne. Partnerem Vivantisu na Slovensku je Ulozenka.

Vivantis.cz patří k předním internetovým prodejcům v ČR. Zabývá se především prodejem parfémů, hodinek, šperků, módních doplňků a produktů pro zdraví i krásu. Je součástí sítě E-Commerce Holding skupiny Rockaway podnikatele Jakuba Havrlanta. Investorsky projekt podporuje Czech Media Invest (Daniel Křetínský, Patrik Tkáč).

-mav-