Nová cílová skupina 15-69: Jaké výsledky přináší?
Od roku 2016 se rozšíří počet prodejních cílových skupin na TV trhu. Jaké výsledky v nich televize dosahují?

S novým kalendářním rokem se obchodování televizní reklamy rozroste o novou cílovou skupinu 15-69 let, kterou zavede televizní skupina Prima, resp. její zastupitelství Media Club. Jak si v této věkové kategorii vedou jednotlivé televizní skupiny?
Ve srovnání s podílem, kterého televizní skupiny dosáhly v prvním letošním pololetí ve věkové kategorii 15+, je skupina 15-69 z hlediska výše podílu nejpříznivější pro skupinu Nova. To potvrzuje lepší výsledky, kterých Nova dosahuje v mladší cílové skupině. Kanály skupiny Prima zaznamenaly v 15-69 v prvním letošním pololetí téměř shodného podílu, jaký měly v divácké skupině 15+. Naopak nižší podíl v 15-69 než v 15+ mají především stanice České televize. Horší výsledky v 15-69 než v 15+ přisuzuje elektronické měření televizní sledovanosti také stanicím skupiny Barrandov a Atmedia (zastupuje i TV Šlágr, která je úspěšnější ve věkově vyšších skupinách).
[chart type="pie" title="Podíl TV skupin (%), 15-69, celý den, I-VI/2015" footer="ČT celkem 30,22
Nova Group 32,44
Prima Group 20,66
Barrandov Group 4,45
Stanice O 0,74
At Media 3,37
Ostatní 8,13
"][/chart]
V cílové skupině 15-54 je nejsilnější skupina Nova, která ve srovnání se skupinou 15+ zde vykazuje vyšší podíl téměř o pět procentních bodů. Zatímco kanály České televize ve srovnání s 15+ ve skupině 15-54 ztrácejí necelých pět procentních bodů.
Rozdíl podílu TV skupin ve srovnání se skupinou 15+, celý den, I-VI/2015
rozdíl 15+ vs. 15-69 | rozdíl 15+ vs. 15-54 | |
ČT celkem | -1,42 | -4,57 |
Nova Group | 1,51 | 4,9 |
Prima Group | 0,02 | -0,13 |
Barrandov Group | -0,45 | -1,38 |
Stanice O | 0,12 | 0,6 |
At Media | -0,42 | -0,74 |
ostatní | 0,62 | 1,31 |
Vyšší podíl v celodenním vysílání mají v cílové skupině 15-69 než ve skupině 15+ především stanice Nova, Nova Cinema a Prima Cool. O něco vyšší podíl, i když už méně výrazný než uvedená trojice, mají v 15-69 ze skupiny ČT kanály ČT:D a sportovní ČT sport, ze stanic skupiny Prima kanály Prima Love a Prima Zoom a ze stanic skupiny Nova Smíchov a Telka.
Výsledky ve věkové skupině diváků 15-54 jsou ve srovnání se skupinou 15-69 příznivější hlavně pro kanály Nova, Prima Cool a Nova Cinema. Dobře si v tomto srovnání vedou i stanice Smíchov, stanice skupiny Óčko a ČT sport.
Podíl stanic v cílových skupinách (%), I-VI/2015, celý den
celý den | 15+ | 15-69 | 15-54 |
Nova | 23,53 | 24,2 | 26,12 |
ČT1 | 14,92 | 13,89 | 11,48 |
Prima | 13,19 | 12,51 | 10,49 |
ostatní | 8,13 | 8,75 | 9,44 |
ČT sport | 5,11 | 5,29 | 5,64 |
Nova Cinema | 4,57 | 5,15 | 6,2 |
ČT2 | 4,44 | 4,35 | 3,82 |
TV Barrandov | 4,23 | 3,77 | 2,87 |
ČT24 | 4,08 | 3,34 | 2,09 |
Atmedia | 3,37 | 2,95 | 2,63 |
Prima Cool | 3,19 | 3,68 | 5,1 |
Prima love | 2,31 | 2,44 | 2,8 |
Prima Zoom | 1,96 | 2,05 | 2,14 |
Smíchov | 1,51 | 1,73 | 2,38 |
Telka | 1,42 | 1,37 | 1,02 |
Fanda | 1,41 | 1,5 | 1,62 |
ČT :D | 1,37 | 1,61 | 2,31 |
Stanice O | 0,74 | 0,86 | 1,34 |
ČT art | 0,31 | 0,31 | 0,32 |
Kino Barrandov | 0,18 | 0,18 | 0,16 |
Barrandov Plus | 0,04 | 0,05 | 0,04 |
Zdroj dat: ATO-Nielsen Admosphere
-mav-