Top deset trendů v content marketingu

středa, 26. srpna 2015, 13:53 Internet & Mobil, Marketing MediaGuru

Video bude i nadále preferovaným formátem, a to jak pro samotné marketéry, tak pro spotřebitele.

Contentová agentura Newcast, která je součástí skupiny ZenithOptimedia, zmapovala 10 globálních trendů contentového marketingu pro nadcházející období.

1. Zaměření značek na tvorbu vlastního obsahu

V následujících letech dojde u značek k nárůstu strategií stojících na tvorbě vlastního obsahu k propagaci. Význam obsahu v současném rychle se měnícím digitálním prostředí neustále vzrůstá a značky by měly tyto atributy při své komunikaci využívat.

2. Změna agenturního trhu

Agenturní prostředí, v němž se zadavatelé pohybují, se již několik let mění, a to do takové míry, že to lze označit za vznik nového komplexního ekosystému, zahrnujícího řadu nově vzniklých specializovaných agentur – mediálních, PR, reklamních, digitálních, výkonnostních nebo agentur pro sociální média. Ty všechny pracují s obsahem.

3. Nástup nových tváří

Čím dál tím silněji se projevuje nástup nových talentů, kteří využívají nové technologie: youtubeři, bloggeři, specialisté na krátké formáty, vývojáři různých aplikací, datoví vizualisté a datoví žurnalisté. Tento trend bude i nadále pokračovat.

4. Video bude i nadále králem

Video je nejrychleji rostoucí formát, a to i přesto, že se mění obrazovky, jimž dáváme při sledování obsahu přednost. Video zůstává preferovaným formátem jak pro spotřebitele, tak pro marketéry značek. Reklamní investice určené pro video proto budou i v budoucnu nadále vzrůstat.

5. Sociální média budou upevňovat svoji roli

Sociální kanály se stávají partnery v oblasti placených médií – umožňují sdílení obsahu a stávají se novou televizí.

6. Blogy a další platformy na sdílení uživatelského contentu získávají nadvládu

Tyto platformy se těší stále větší oblibě a dostávají se k daleko více lidem, než tomu bylo v minulosti. Tento trend bude jistě pokračovat a otázkou je, jak s takovým obsahem pro značky správně pracovat.

7. Vizuální obsah

Mladí lidé ve věku od 12 do 24 let se stávají závislými na vizuálním obsahu. S tím souvisí skutečnost, že se u nich stále větší popularitě těší, a na důležitosti tak získávají obrázkové sociální sítě jako Instagram, Snapchat či Pinterest.

8. Reklamní sdělení vypadá jako redakční

Už nyní se stírají bariéry mezi redakčním textem a reklamou. Čím dál tím více vydavatelů nabízí na svých stránkách nějakou formu nativní reklamy.

9. Změna v měření efektivity obsahu

Mění a rozvíjejí se způsoby měření efektivity obsahu, které berou v potaz nové chování spotřebitelů. Jde např. o míru interakcí, strávený čas a využívání nových nereklamních metrik (ROI of content – návratnost investic do obsahu).

10. Padají bariéry

Bariéry, které doposud držely klienty zpátky, v návaznosti na výše uvedené trendy padají. Klienti postupně přehodnocují, do jakých druhů obsahu investovat své reklamní rozpočty, učí se využívat nové nereklamní metriky a počítat si návratnost investic do obsahu (ROI of content) sami, bez agentur.

-mav-

Zdroj foto: Newcast