TV jsou letos v prime-time zaplněné reklamou z 80 %

čtvrtek, 20. srpna 2015, 11:32 TV MediaGuru

Ve srovnání se stejným obdobím loni se naplněnost vysílacího času reklamou mírně zvýšila.

Míra zaplněnosti reklamního vysílání tuzemských hlavních televizních stanic dosahuje letos v hlavním vysílacím čase v průměru výše 80 %. Vyplývá to z měsíčních údajů za rok 2015.

Největší část vysílacího času zaplní prime-timové reklamní vysílání u televizních stanic Prima, Prima Cool a TV Barrandov. V případě hlavní reklamní sezóny (březen-květen) se naplněnost pohybovala těsně pod zákonnými limity. Naopak v letních měsících se zatíženost reklamou v hlavním vysílacím čase v případě uvedené trojice mírně snížila ve srovnání s jarním obdobím.

Nejsilnější subjekt na televizním reklamním trhu, TV Nova, udržovala vyprodanost v prime-time během jarní televizní sezóny na úrovni 70 %. V červnu a v červenci se naopak mírně zvýšila.

Míra zaplněnosti reklamního vysílání souvisí nejen s objemem nasmlouvané reklamy, ale také s úrovni sledovanosti, které televize dosahují. Vyšší sledovanost vede u žádaných stanic obvykle k nižší míře vyprodanosti.

Míra zaplněnosti reklamního vysílaní (%), prime-time, rok 2015

Vyprodanost-prime time

Zdroj: ATO-Nielsen Admopshere, prime-time = 18:00-23:00 Čas, který mohou provozovatelé věnovat reklamnímu vysílání, je upraven zákonem. V případě komerčních vysílatelů nesmí čas vyhrazený reklamě a teleshoppingu přesáhnout v průběhu jedné vysílací hodiny 12 minut. Klasická spotová reklama je zakázána na kanálech ČT1 a ČT24. Na kanálech ČT2 a ČT sport je spotová reklama povolená, čas vyhrazený reklamě ale nesmí přesáhnout 0,5 % denního vysílacího času. -mav-