Prodejce reklamy Media Club zvýšil zisk na 80 mil. Kč
Tržby společnosti, která zabezpečuje prodej reklamy nejen pro kanály skupiny Prima, ale klesly.
Společnost Media Club, která zabezpečuje prodej reklamního prostoru, zvýšila v loňském roce zisk na 80 mil. Kč z předloňských 58 mil. Kč. Hospodářský výsledek se podařilo zvýšit i přesto, že tržby společnosti klesly na 2,6 mld. Kč z předloňských více než 3 mld. Kč (meziroční pokles o 13 %). Media Club v loňském roce zajišťoval prodej reklamy pro televizní kanály skupiny Prima (Prima, Prima Cool, Prima Love a Prima Zoom) a pro TV Barrandov.
Nejvyšší měrou se na celkovém výsledku podílejí tržby z prodeje reklamního času (2,43 mld. Kč), meziročně se zvýšily tržby ze sponzoringu, naopak poklesl product placement a teleshopping. Uvedené výsledky jsou vykazovány po odečtení bonusů.
Struktura tržeb společnosti Media Club v roce 2014 (tis. Kč)
2014 | 2013 | změna (%) | |
prodej reklamního času | 2 426 712 | 2 836 664 | -14 |
sponzoring | 225 076 | 210 491 | 7 |
product placement | 3 845 | 11 682 | -67 |
teleshopping | 5 397 | 7 710 | -30 |
Zdroj: účetní závěrka 2014
Jediným společníkem Media Clubu je FTV Prima Holding, který je zároveň jediným vlastníkem společnosti FTV Prima, provozující vysílání televizních kanálů skupiny Prima. FTV Prima v loňském roce skončila v zisku 201 mil. korun.
Media Club rozšířil v letošním roce svůj záběr o televizní kanály skupiny Óčko, internetové portfolio a o rádiové stanice, které vlastní skupina GES (Radio United Broadcasting).
-mav-