Rozjezd Talentu na TV Joj brzdí Markíza seriálem

neděle, 13. září 2015, 11:56 Slovensko MediaGuru

Reality show pokračují na Slovensku v úspěšném tažení, konkurenční souboj je ale citelný.

Podzimní programový souboj hlavních komerčních televizí je na Slovensku v plném proudu. Jak si vedly hlavní pořady a co dalšího přinesl uplynulý týden? Přinášíme další souhrn dění ve slovenských médiích za posledních sedm dní.

SuperStar podruhé mírně zvýšila sledovanost

Druhé odvysílání show SuperStar přineslo TV Markíza v neděli 6. září mírně lepší výsledky než při premiérovém uvedení. V širší divácké skupině 12+ dosáhl pořad na více než 26% podíl na sledovanosti, což znamenalo mírně vyšší podíl, než kterého dosáhla konkurenční TV Joj s pořadem V sedmém nebi. V komerční cílové skupině 12-54 byl podíl SuperStar na stejné úrovni jako před týdnem, když dosáhl 32 %. Reality show výrazně uspěla u mladého publika 15-24, kde si připsala téměř 54% podíl na sledovanosti.

Sledovanost prvního a druhého dílu SuperStar (%)

Superstar

Zdroj: PMT/TNS

Joj se daří s Talentem, Markíza kontrovala seriálem

Proti úspěšnému startu dovednostní show Česko Slovensko má talent, kterou od začátku září vysílá TV Joj, nasadila Markíza ve středu 9. září svůj hlavní trumf, seriál Horní Dolní. Díky premiérovému dílu osvědčeného seriálu se Markíza stala jedničkou večera, přestože Talent na TV Joj  znovu dosáhl velmi dobrého výsledku. Seriál Horní Dolní se v obchodní cílové skupině 12-54 přehoupl přes 40% podíl na sledovanosti (rating 15,1 %). Celkově seriál zhlédlo 736 tisíc diváků starších 12 let.

Horná Dolná / ČS má talent, středa 9.9. 2015, údaje v %

Talent vs serial

Zdroj: PMT/TNS

Doktor Martin s nárůstem 60 tisíc diváků

Vyšší sledovanost zaznamenal při svém druhém slovenském odvysílání seriál Doktor Martin. Veřejnoprávní RTVS pořad vysílá v neděli večer v těžké konkurenci SuperStar (Markíza) a pořadu V sedmém nebi (Joj). Druhý díl seriálu s Miroslavem Donutilem vidělo na Slovensku 327 tisíc diváků starších 12 let, což ve srovnání s prvním dílem znamenalo zvýšení o 60 tisíc diváků. Podíl pořadu na sledovanosti překročil 14 % (D12+).

Vývoj sledovanosti (%) seriálu Doktor Martin (RTVS)

DMartin_RTVS

Zdroj: PMT/TNS

RTVS spustila novou zpravodajskou relaci

První televizní kanál RTVS zahájil v pondělí 7. září vysílání nové zpravodajské relace Ranní Zprávy RTVS. Vysílá ji každý všední den od 8:00. Relace se zaměřuje na aktuální témata, informace, souhrn důležitých a očekávaných událostí. Moderátory pořadu jsou Miroslav Frindt a Zuzana Hanzelová.

Billboardová kampaň vyvolala pozdvižení

Reakce vyvolala anonymní kampaň ve slovenských městech s dvojsmyslnými hesly. Na vizuálech jsou výzvy jako Plyn a elektřinu Romům zdarma, Trest smrti za korupci! nebo Střelná zbraň do každé rodiny. Společnost BigMedia, na jejíž plochách se sdělení objevilo, uvedla pro server Omédiách.com, že na základě požadavku klienta nemůže zveřejnit jeho jméno. „Jde však o klienta, který chce poukázat na nesmyslnost volebních sloganů a zároveň schopnost politiků slíbit cokoliv,“ napsala společnost. Dvě stížnosti na kampaň přišily na Radu pro reklamu.

Nový Čas vyšel po vzoru Bildu bez fotografií

Čtvrteční vydání nejprodávanějšího slovenského deníku Nový Čas (Ringier Axel Springer) šlo do distribuce bez fotografií. Nový Čas se tak připojil k vyjádření německého deníku Bild, který se v prodeji bez fotografií objevil o dva dny dříve. Oba deníky uvedly, že absencí fotografií chtějí upozornit na důležitost obrazu v současných novinách. Bild konkrétně reagoval na kritiku, která se na novináře snesla po zveřejnění snímku mrtvého tříletého syrského uprchlíka Aljana.

Novy cas_foto

-mav-