TV Joj zdraží reklamu, RTVS prodávala v Cannes

neděle, 11. října 2015, 08:00 Slovensko MediaGuru

Reklamní ceny půjdou pravděpodobně nahoru i na Slovensku. Co dalšího přinesl uplynulý týden?

Veřejnoprávní RTVS zavítala na veletrh v Cannes, Joj chce pro příští rok navýšit reklamní ceny a má zájem na urychlení odchodu největších českých stanic ze slovenských kabelovek a spor politiků s Deníkem N. Přinášíme další souhrn dění na slovenské mediální scéně za uplynulý týden.

TV Joj zvýší ceny reklamy

Skupina Joj si dala za cíl zvýšit sledovanost a také ceny reklamy. V rozhovoru pro Stratégie to řekl generální ředitel Joj Group Marcel Grega. „V tomto roce narazila cena reklamy na dno. To způsobilo, že jsou televize vyprodané. Neexistuje tudíž jiná cesta a pevně věřím, že celý trh zareaguje tak, že zvýší ceny. A že to nebude jenom nějaké ‘marketingové‘ zvýšení,“ uvedl.

 joj

Seriál Horní Dolní si ve středu polepšil

Televizi Markíza se ve středu 7. října podařilo dosáhnout prozatímních druhých nejlepších podzimních výsledků se seriálem Horní Dolní, který jde proti dovednostní show Česko Slovensko má talent (Joj). V cílové skupině 12-54 se podíl pořadu přiblížil k 36 % a stal se nejsledovanějším pořadem dne, informovala Markíza. Podle dat PMT překročil podíl seriálu v širší cílové skupině 12+ úroveň 29 %. Show ČS má talent se tak stala druhým pořadem večera s podílem přes 28 % (CS 12+).

Horna Dolna_sirka

RTVS v Cannes spolu s ČT

Zatímco Česká televize svoji vlastní tvorbu prodává na mezinárodních veletrzích dlouhodobě, slovenská RTVS se veletrhů dlouho účastnila jen s tím, že nakupovala, nikoli prodávala. Změnilo se to až teď na říjnovém Mipcomu v Cannes, kde měla RTVS svůj stánek a obchodníky. O prostor se dělila právě s Českou televizí. Mezi highlighty RTVS patřily seriály Kolonáda a Tajné životy či pohádkový film Láska na vlásku. Informoval server Stratégie.

Tipos přebírá reklamu s Henrim

Společnost Tipos, která je na Slovensku provozovatelem mezinárodní loterie Eurojackpot, využije v rámci vstupu loterie na slovenský trh reklamní koncept s miliardářem Henrim, který je v Česku známý ze spotů společnosti Sazka. Poprvé se tak objevuje i na slovenském trhu, využívá zde loňskou launchovací kampaň Sazky.

Slovenské TV řeší problém kabelovek

Manažer divize placených kanálů Joj Group Andrej Miklánek chce dostat některé české stanice ze slovenských kabelovek. Týká se to zejména Novy, Primy a jejich menších kanálů – ty neposkytují slovenským operátorům souhlas s šířením jejich programů, přesto se ale v kabelovkách nadále objevují. „S operátory jednáme, hledáme řešení. Na detaily je zatím brzy, ale klíčoví operátoři chtějí problém řešit, to můžeme říct celkem jistě,“ řekl pro Živé.sk a dodal: „Toto není jen o televizi Joj.“

Joj přišla v Česku o satelitní licenci

Český regulátor, Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV), odebrala společnosti Doneal licenci k šíření programu Joj na českém území prostřednictvím satelitu. Důvodem je skutečnost, že provozovatel nezahájil vysílání do 360 dní od udělení licence. Firma Doneal, kterou stoprocentně vlastní Slovenská produkční, servisní organizace televizní skupiny Joj, získala v Česku licenci loni v květnu.

Pořady TV Markíza se objeví na NovaPlus.cz