V PR převažuje optimismus, nejnižší je v Evropě

středa, 21. října 2015, 11:04 PR, Výzkum MediaGuru

Po celém světě vládne v oblasti PR optimismus, nejméně optimistická je východní Evropa.

PR agentury zůstávají po celém světě obecně optimistické ohledně rozvoje svého podnikání, a to i když se pohled na budoucnost v meziročním srovnání mírně zhoršil. Z loňské hodnoty 7.7 (z desetibodové škály) se snížil na 7.6. Nejoptimističtější jsou agentury v regionech Severní i Jižní Ameriky a také Asie, naopak nejméně optimistické jsou v západní a východní Evropě. Ukazuje to aktuální výzkum The World PR Report realizovaný The Holmes Report a International Communications Consultancies Organisation (ICCO), který dotazoval 400 PR agentur po celém světě. Výsledky prezentoval na letošním PR Summitu Francis Ingham z ICCO.

Optimism
Jsem optimistický ohledně růstu PR odvětví  na svém trhu (zdroj: World PR Report 2015)

Slabší optimismus v našem regionu je vysvětlován především pomalejším ekonomickým růstem i opatrnějším přístupem firem k sociálním médiím.

Podle průzkumu rostlo odvětví PR v roce 2014 meziročně o 7 %. Nezávislé PR agentury rostly o 8,7 %, státní agentury o 3,5 %, naopak síťové agentury (Omnicom, IPG, WPP, Publicis, Havas, Huntsworth, Next 15) rostly jen o 0,3 %. PR dnes zaměstnává více než 85 tisíc lidí a jejich hodnotu v roce 2014 odhaduje The Holmes Report na více než 13,5 miliard dolarů, což je o miliardu více než v předchozím roce.

PR agentury vidí pozitivně i svůj vývoj ziskovosti. Globálně se optimismus pohybuje na hodnotě 7.5 (z desetibodové škály), nejpesimističtější je ze všech regionů opět Evropa, západní Evropa se pohybuje dokonce jen na 5.0. Převládající optimismus vychází jednak z navyšování marketingových rozpočtů, jednak z rozvoje digitálních médií a technologií a také z ochoty CEO investovat do korporátní reputace.

Profitability
Na svém trhu očekávám růst ziskovosti naší agentury (zdroj: World PR Report 2015)

Mezi nejvýraznější výzvy PR stále patří hledání a udržení si talentů. Tyto výzvy meziročně zesílily, což jde ruku v ruce s růstem PR trhu jako takového. Další výzvou zůstává konkurenční boj nebo schopnost ovládat sociální média na požadované úrovni. „V oblasti digitálu PR agentury neinvestují dostatečně do školení svých zaměstnanců, neumí sociální média dostatečně měřit a může se stát, že jejich služby přestanou stačit očekávání klientů,“ dodal Francis Ingham.

BiggestChallenges
Jaké jsou největší výzvy v PR odvětví na vašem trhu (zdroj: World PR Report 2015)

Celý průzkum naleznete zde.

-stk-