Praha vypíše tendr na podobu pražského mobiliáře

úterý, 15. prosince 2015, 12:15 Outdoor MediaGuru

Praha se rozhodla vypsat soutěž na příští podobu městského mobiliáře.

Praha se chystá vypsat designovou soutěž na podobu pražských laviček, zastávek či reklamních ploch. Její harmonogram a způsob financování by mohl být znám v únoru 2016. Rozhodli o tom v úterý pražští radní. Cílem je sjednotit vzhled městského mobiliáře a také vyhodnotit, zda si bude Praha lavičky spravovat sama, nebo zda vybere správce. Soutěži, kterou připraví Institut plánování a rozvoje (IPR), bude předcházet analýza současného stavu mobiliáře. Praha má nyní uzavřenu smlouvu s francouzskou firmou JCDecaux.

„Předmětem soutěže bude návrh jednoho, nebo dvou setů pražského městského mobiliáře. Navržené prvky by měly vyhovovat typu a charakteru veřejných prostranství historického jádra města,“ píše se v materiálu, který projednali radní.

V následujících dvou letech by měl vzniknout katalog mapující vybavení na veřejných prostranstvích. Měl by zároveň určit, co a kde má v ulicích být a co je pro město výhodné a přijatelné.

Mobiliář z vítězného návrhu by měl být rozmístěn v ulicích Prahy zkušebně na půl roku. „Následně může být autorům oceněných soutěžních návrhů zadáno zpracovat navazující stupně výrobní dokumentace,“ uvádí materiál.

Kdy bude nová soutěž vypsána, zatím není jasné. Podle dokumentu by měl IPR analýzu současného stavu, zadání soutěže, její harmonogram a způsob financování vypracovat zhruba do půlky února příštího roku.

Mobiliář v centru Prahy nyní spravuje firma JCDecaux. Společnost provozuje 600 zastávek s reklamou a dalších 300 bez reklamy, dále 1500 metrů reklamního zábradlí a 20 veřejných toalet. Na starosti má i jejich údržbu a úklid. Ročně platí městu deset milionů korun. Primátorka Adriana Krnáčová (ANO) již delší dobu mluví o možnosti rozvázání smlouvy s francouzskou firmou.