Dentsu Aegis kupuje skupinu Adexpres

úterý, 08. března 2016, 09:59 Internet & Mobil MediaGuru

Portfolio komunikační skupiny Dentsu Aegis Network se rozšíří o skupinu Adexpres.

Komunikační skupina Dentsu Aegis Network oznámila, že podepsala dohodu o akvizici společnosti Adexpres.com. Akvizice zahrnuje digitální mediální agenturu Adexpres, kreativní agenturu Bistro, na sociální média specializované Bistro Social a mobilní vývojářskou agenturu Mobile Internet.

V rámci akvizice se Adexpres Group stane součástí Dentsu Aegis Network Czech Republic a Slovakia. Adexpres nadále povede Jan Galgonek (na fotografii vlevo), dosavadní vlastník Adexpres, který bude zodpovídat Petru Chajdovi (na fotografii vpravo), generálnímu řediteli Dentsu Aegis Network CR a SR.

Spojením vzniká digitální a kreativní online skupina s počtem 140 lidí. Odhadovaný roční obrat je kolem 600 mil. Kč (jen v digitálu). Zachovány mají být všechny značky obou skupin Dentsu i Adexpresu. Na online aktivity má Dentsu specializované divize iProspect a Isobar. Mají obhospodařovat především větší síťové klienty, zatímco značky Adexpresu jsou určeny spíše pro lokální značky. Dentsu je díky nim schopna řešit i klientské konflikty, dodal Petr Chajda. Zůstat mají také všichni zaměstnanci, které čeká stěhování do nových prostor v Praze.

Značky skupiny Dentsu Aegis Network po akvizici (kliknutím zvětšíte)

Značky skupiny Dentsu Aegis Media po akvizici Adexpres.com.
Značky skupiny Dentsu Aegis Media po akvizici Adexpres.com.

"Myslíme si, že v následujících pěti letech bude tempo změn výrazně rychlejší než kdykoliv jindy. Dochází k obrovské změně obchodních modelů, které známe. Na tuto situaci musíme být připraveni," řekl v úterý dopoledne novinářům CEO skupiny Dentsu Aegis Network Petr Chajda. „Věříme obsahu na digitálních nosičích, je s tím spojen i e-commerce, který je naprostým fenoménem současnosti," dodal.

Proces akvizice Adexpresu trval podle Petra Chajdy dva roky. Společnost Adexpres vznikla v roce 2008, dnes její skupina čítá už téměř stovku zaměstnanců. Pracuje pro klienty jako jsou např. Česká spořitelna, McDonald's, Heineken, Hero či GlaxoSmithkline. „Chtěli jsme mít jistotu, že po akvizici bude vše fungovat. Integrace se týká všech našich brandů," řekl k průběhu vyjednávání o akvizici dosavadní majitel Adexpresu Jan Galgonek. Pro Adexpres je podle Galgonka zajímavá i možnost zajistit klientům servis i za hranicemi ČR. „Začaly už přípravy na společných tendrech, část klientů už přebíráme. Budujeme lokální agenturu s globálním zázemím a to odráží i to, jak je integrace koncipovaná," přiblížil Galgonek.

Mezi klienty skupiny Dentsu Aegis Network patří například Rewe, Adidas, OMV, Mastercard či Storck. V celkových výnosech skupiny Dentsu Aegis Network v Česku mají digitální média tvořit v současnosti zhruba třetinu, akvizicí Adexpresu se přiblíží k podílu 50 %. Vedení firmy předpokládá, že v roce 2020 bude společnost zcela zaměřena na digitální média.

Petr Chajda a Jan Galgonek, foto: Martina Stejskalová
Petr Chajda a Jan Galgonek, foto: Martina Stejskalová

Dentsu Aegis Network - značky

Carat, Dentsu, Dentsu media, iProspect, Isobar, mcgarybowen, MKTG, Posterscope, Vizeum

Adexpres Group - značky

Adexpres, Bistro, Bistro Social, Mobile Internet  

-mav-