Placený obsah Sme.sk přinesl za pět let milion euro

sobota, 26. března 2016, 07:00 Slovensko MediaGuru

Vydavatel deníku Sme bilancuje pětiletou přítomnost v placeném online obsahu.

Společnost Petit Press hlásí za loňský rok v případě deníku Sme milník v premiérovém překročení výnosů z digitální reklamy nad tištěnou reklamou. Majitel Fun rádia a lídr strany Jsme rodina Boris Kollár se podle Stratégie.sk rozhodl rádio prodat. A operátor UPC se sloučí s českou pobočkou. Přinášíme další přehled událostí na slovenském mediálním trhu za uplynulý týden.

Placený obsah Sme.sk loni tvořil 10 % digitálních výnosů

Po necelých pěti letech od zavedení placeného obsahu na Sme.sk oznámila vydavatelská společnost Petit Press, že placený online obsah si vyzkoušelo už víc než 45 tisíc předplatitelů. Od zavedení paywallu v květnu 2011 přesáhly kumulované platby čtenářů za digitální obsah Sme.sk hranici 1 mil. euro (cca 27 mil. Kč), přičemž za rok 2015 měly výnosy z placeného obsahu představovat víc než 370 tis. euro (cca 10 mil. Kč). Za posledních pět let se Petit Pressu podařilo podle sdělení firmy zdvojnásobit digitální výnosy, které v ročním nekonsolidovaném výsledku včetně dceřiných společností přesáhly 5 mil. euro, přičemž Sme.sk se na tomto obratu podílel z 80 %.

smesk

Loňský rok uzavřel server Sme.sk s 17,1 tis. předplatiteli. Mělo to být o 3 % víc, než kolik předplatitelů vykazuje tištěná verze deníku. Předplatitelé tištěného vydání nemají přístup k placenému online obsahu na Sme.sk. Výnosy z prodeje digitální reklamy Sme.sk byly loni poprvé vyšší než výnosy z tištěné inzerce deníku Sme, když přesáhly 3 mil. euro (81 mil. Kč). Výnosy z prodeje prémiového obsahu na Sme.sk představovaly v roce 2015 přibližně 10 % celkových výnosů digitálních aktivit vydavatelství.

Petit Press zároveň informovala, že se od poloviny tohoto týdne rozhodla upravit měsíční předplatné na Sme.sk z 2,90 euro na 3,90 euro, čímž vyrovnala cenu s národním předplatným Piano (3,90 euro).

Kollár chce prodat Fun rádio

Majitel Fun rádia Boris Kollár se rozhodl rádio prodat, informoval server Stratégie.sk. Důvodem je zvolení jeho strany Jsme rodina do slovenského parlamentu. „Už mám dost toho, jak mě neustále obviňují, že zneužívám rádio ke své politické kampani,“ citoval server Kollára. Fun rádio je třetím nejposlouchanějším rádiem na Slovensku. Strana Jsme rodina-Boris Kollár získala v nedávných březnových volbách do slovenského parlamentu 6,6 % hlasů, což ji přineslo 11 mandátů.

Boris Kollár ve studiu Fun rádia, foto: repro Fun rádio
Boris Kollár ve studiu Fun rádia, foto: repro Fun rádio

TV Joj zařadí od dubna novinku Tehdy na Západě

Od začátku dubna by se měl v sobotním večerním vysílání TV Joj objevit od 20:30 nový pořad Tehdy na Západě. Má jít o nový hudebně zábavný program postavený na zážitcích a příbězích diváků. Příběhy, „které píše život“, budou glosovat vybraní baviči, mezi nimi se vedle Michala Hudáka, Mariána Čekovského či Marcela Forgáče objeví i Jakub Prachař. Režisérem pořadu je Jeffo Minařík, který je podepsaný pod projekty jako Česko Slovensko má talent či X Factor.

Tvoje tvář stále nadprůměrná, polepšila si Chart show

Show Tvoje tvář má známý hlas (Tvoja tvár znie povedome) si na TV Markíza stále udržuje nadprůměrnou sledovanost, přestože třetí díl zůstal lehce za prvními dvěma díly. Podíl pořadu v komerční cílové skupině 12-54 dosáhl v neděli 20. března 34,7 % (rating 11, 9 %). V širší skupině 12+ pořad vidělo 562 tis. diváků.

Velmi vysoko nadále zůstává v pondělním večerním vysílání Markízy seriál Horní Dolní, který ve skupině 12-54 dosáhl na 43% podíl. Ve středečním večeru se pak dařilo hudebnímu pořadu Chart show, který moderuje Adéla Banášová. Ve středu 23. března zaznamenala show podle sdělení Markízy svých nejlepších letošních výsledků. V důležité komerční skupině 12-54 si připsala 31% podíl.

Z pořadu Chart show, foto: TV Markíza
Z pořadu Chart show, foto: TV Markíza

UPC Broadband Slovakia se slučuje s UPC ČR

Společnost UPC oznámila sloučení UPC Česká republika a UPC Broadband Slovakia. Změnou organizační struktury v regionu střední a východní Evropy (CEE) chce UPC posílit své postavení na trzích v Česku a na Slovensku. Ke sloučení dojde s platností od 1. dubna 2016. Řízením nově vzniklé společnosti bude dočasně pověřen Martin Miller, dlouholetý generální ředitel společnosti UPC Broaband Slovakia. Spojením vznikne společnosti Liberty Global druhá nejdůležitější jednotka v rámci CEE regionu, jenž svou sítí pokrývá téměř 2 miliony domácností a 1 milion zákazníků využívá 1,6 milionu služeb.

UPC

Digital Native Agency se rozšířila na Slovensko

Agentura Digital Native Agency (DNA) rozšiřuje své působení na Slovensko a nově spouští Brand Care program pro mobilního operátora Orange. Na úvod spolupráce vyvinula DNA pro slovenského mobilního operátora Orange speciální školicí program komunikace a zákaznické péče na sociálních médiích, který byl spuštěn koncem února 2016. DNA se zaměřuje na data driven marketing, brand care a sociální média.

-mav-