Google spouští vzdělávací projekt Digitální garáž

středa, 13. dubna 2016, 11:00 Internet & Mobil MediaGuru

Českým občanům má pomoci získat a rozvíjet digitální dovednosti.

Bezplatný vzdělávací projekt Digitální garáž spouští v rámci dlouhodobé iniciativy Pomáháme Česku růst společnost Google. Zahájení projektu společnost oznámila na středečním setkání v Praze za účasti prezidenta Googlu pro region Evropy, Blízkého Východu a Afriky Matta Brittina (na titulní fotografii) a ředitelky Google ČR Taťány le Moigne. Program pořádá český Google ve spolupráci s Hospodářskou komorou ČR, Asociací malých a středních podnikatelů a živnostníků ČR a VŠE v Praze pod záštitou Ministerstva průmyslu a obchodu.

Online platforma Digitální garáž nabízí bezplatné kurzy na míru pro začátečníky i pokročilejší uživatele internetu. Obsahuje edukační videa a kvízy týkající se např. témat, jak vytvořit webovou stránku, jaké jsou základy digitálního marketingu či jak využívat i pokročilejších analytických nástrojů nebo optimalizovat webové stránky pro vyhledávače. Celkem jde o 23 témat a téměř 90 specializovaných lekcí. V případě úspěšného absolvování kurzu, získají uživatelé certifikát.

Kromě online kurzů nabízí Google i sérii specializovaných workshopů pro stávající i potenciální exportéry pod názvem Exportní akcelerátor a celodenní workshopy pro podnikatelky pod názvem Digitální akademie pro ženy.

Důvodem vzdělávací aktivity má být nízká digitální dovednost Čechů. Pouze čtvrtina z nich má digitální dovednosti, které jsou potřebné pro podnikání nebo rozvoj kariéry (viz infografika níže). Cílem iniciativy je pomoc Čechům uspět díky internetu a inspirovat je, jak mohou prostřednictvím online nástrojů začít podnikat nebo rozvíjet firmu.

„V oblasti digitálních dovedností mámě hodně co dohánět. Měli bychom zapracovat na několika skupinách – studentech, malých a středních podnikatelích, exportérech a ženách- podnikatelkách. Internet je pro tuto zemi fantastickou příležitostí. Vytváří prostředí, ve kterém malé země mohou v krátké době konkurovat zavedeným značkám,“ uvedla Taťána le Moigne.

Podle Matta Brittina se do roku 2020 očekává zdvojnásobení počtu zařízení připojených k internetu. To přináší životní změnu. "Internet proměnil svět byznysu a otevřel příležitosti, které by si české firmy neměly nechat ujít. Každá česká firma se dnes může stát digitální," řekl na slavnostním uvedení vzdělávacího programu.

Digitální garáž - krok za krokem

1. Registrace na stránce digitalnigaraz.cz (libovolná platná emailová adresa). 2. Vyplnění úvodního dotazníku (identifikování potřeb). 3. Výukový plán na míru. 4. Absolvování online školení (tutoriály a kvízy) – sbírání odznáčků. 5. Úspěšné absolvování kurzu = získání certifikátu.

Digitální dovednosti ČR

Česko je na tom dobře, pokud jde o základní digitální dovednosti – ty si osvojily až dvě třetiny lidí. Aby ale lidé dokázali sami rozvíjet svůj byznys nebo kariéru, potřebují tzv. pokročilejší digitální dovednosti. Má je však pouze necelá čtvrtina Čechů (EU15 34 %). Česko v této kategorii obsadilo až 21. příčku z 28 evropských zemí (Eurostat). České firmy tak mají omezenější přístup k digitálně kvalifikovaným pracovníkům. Více než 80 % malých a středních podniků souhlasí, že pro firmy je v dnešní době důležité být na internetu. Přesto polovina firem (49 %) online marketingovou strategii neplánuje. Jedním z důvodů je, že pro více než dvě třetiny z nich (62 %) není lehké získat komplexní přehled o online marketingu.

infografika

-mav-