Slovensko má nový branding, prezentuje se přes nápady

sobota, 30. dubna 2016, 11:45 Slovensko MediaGuru

Dlouholeté přípravy se završily, Slovensko si vybralo svůj nový vizuální styl pro komunikaci v zahraničí.

Slovenská republika se bude v zahraničí prezentovat novým vizuálním stylem. Ministerstvo zahraničních věcí po sedmi letech příprav na základě doporučení odborné poroty představilo nový branding Good Idea. Do závěrečných kol vstupuje reality show Tvoje tvář má známý hlas a Markíza poprvé zkouší HbbTV vysílání. I to přinesl právě končící týden na slovenském trhu.

Slovensko vybralo svoji novou značku

Ministr zahraničních věcí a evropských záležitostí Slovenské republiky Miroslav Lajčák představil na konci týdne nový branding Slovenska – „značku Slovensko“, která má sjednocovat prezentaci země v zahraničí. Návrh z dílny agentury Creative Department pracuje s grafickým ztvárněním sloganu Good Idea Slovakia. Prezentuje Slovensko především jako zemi nápadů a inspirace.

Vítězný návrh využívá grafické písmo známého slovenského typografa a grafického designéra Petra Biľaka. Součástí celého procesu je i sjednocení vizuální identity státní správy, která nahradí dosavadní nesourodá loga jednotlivých orgánů státní správy. Jde o výsledek několikaletého procesu, který podle ministerstva nemá ve slovenské historii obdoby.

ukážky logotypu

„To, co prezentujeme, je podložené na sebe navazujícími domácími i zahraničními analýzami, odbornými studiemi a také širokou veřejnou diskusí a průzkumem veřejného mínění. Nová značka odráží to, co si občané přejí, aby se Slovenskem spojovalo a co ho charakterizuje: různorodost, vynalézavost, vitalita a autenticita,“ zdůraznil.

Ministerstvo se tvorbě značky Slovenska věnuje od roku 2009. Cílem má být zvýšení atraktivity Slovenska pro zahraniční zájemce v oblasti cestovního ruchu, přilákání zahraničních investic, podpora slovenských výrobků na světových trzích a komunikace země prostřednictvím slovenské kultury a sportu.

Vítězný návrh vybrala porota složená z odborníků, nezávislých expertů a zástupců státní správy.

Show Dobré vědět zahájí od 17. května

Novou soutěžní show Dobré vědět zařadí televize Markíza do vysílání od úterý 17. května, informovala diváky. Podle programových plánů by se měla ve vysílání objevit až v druhém prime-timovém okně od 21:45, nikoli v podvečerním čase. Další díl by měl jít podle programového plánu ve čtvrtek opět od 21:45. Moderátorem pořadu je Rastislav Sokol. V pořadu soutěží dva týmy známých účinkujících pod vedením kapitánů. Jejich úkolem je odpovídat na soutěžní otázky. Do soutěže se zapojuje i publikum, které může vyhrát finanční odměny.

Dobre_vediet

Média informují o Pentě převážně neutrálně

Většina textů o investiční skupině Penta ve slovenských tištěných a onlinových zpravodajských médií vyznívá neutrálně. Zjistila to analýza společnosti Newton Media, která sledovala medializaci investiční skupiny v období od 1. února do 31. března 2016. Z celkového počtu 814 článků, které Pentu zmiňovaly, bylo 82 % neutrálních, 5 % pozitivních a 13 % negativních. Nejkritičtěji se ke skupině Penta staví nově vzniklý Denník N. Podle analýzy publikoval v uvedeném období v tisku i na webu 71 % neutrálních zpráv a 29 % zpráv negativních.

Penta_NM

Markíza uvedla svou první HbbTV aplikaci

Markíza spustila ve spolupráci s brněnskou společností Mautilus v pilotním provozu svoji první HbbTV aplikaci. „Projekt HbbTV pro TV Markíza je rozdělen do tří fází a nyní zpřístupňujeme jen jeho první část. V nadcházejících týdnech se zaměříme na optimalizaci aplikací a jejich backendové části. Následně pak spustíme další části projektu,“ uvedl Petr Mazanec, technický ředitel společnosti Mautilus.

HbbTV aplikace umožní divákům televizní stanice Markíza sledovat zprávy ze serveru www.tvnoviny.sk, informace o počasí a teletext, přičemž nabídka aplikací se má do budoucna rozšiřovat.

„Z hlediska technologického pokroku považujeme HbbTV za velmi důležitý krok dopředu, a pokud půjde všechno podle plánu, tak tyto aktivity v blízké budoucnosti více rozšíříme,“ přiblížil technický ředitel TV Markíza Zdenko Ryšavý.

HbbTV_Markiza

Semifinále Tvoje tvář dosáhlo na podíl 45 %

Semifinále show Tvoja tvár znie povedome, vysílané ve středu 27. dubna, se v širší skupině 12+ i v obchodní 12-54 stalo na Markíze nejsledovanějším pořadem dne. Ve skupině 12-54 dosáhla předposlední premiérová epizoda první série ratingu 14,3 % a tržního podílu 44,6 %, oznámila Markíza. Show celkově vidělo 695 tisíc diváků starších 12 let.

Tvoja tvár znie povedome_sem

Nový zákon o poplatcích se už připravuje

Slovenské ministerstvo kultury ohlásilo, že už začalo připravovat změnu zákona, který upravuje koncesionářské poplatky. RTVS prosazuje jejich výraznější zvýšení, v současnosti jsou nižší než například v Česku. Ministerstvo nové sazby poplatků zatím nezveřejnilo. Zlepšení financování RTVS nová koaliční vláda premiéra Roberta Fica slíbila i ve svém programovém prohlášení.

Generální ředitel RTVS Václav Mika už dříve navrhl, aby domácnosti nově platily 7 eur (189 korun) měsíčně. Současná sazba poplatku pro domácnosti obvykle ve výši 4,64 eura (125 korun) se nezměnila více než deset let. Na oplátku vedení RTVS slíbilo spuštění třetího televizního kanálu, který veřejnoprávní televize provozovala již v minulosti, ale z důvodu své špatné finanční situace jej v roce 2011 vypnula.

-mav-