Odhad: Online reklama předběhne TV v roce 2017

úterý, 24. května 2016, 10:36 Internet & Mobil MediaGuru

Objem online reklamy se celosvětově zvyšuje, celkově by měla TV reklamu přeskočit v roce 2017.

Mediální agentura ZenithOptimedia odhaduje, že výdaje na internetovou reklamu v roce 2015 vzrostly meziročně o 19 %. Očekává se, že mezi lety 2015 a 2018 bude meziroční nárůst představovat v průměru 13 % a v příštím roce reklamní investice plynoucí do internetu pravděpodobně předstihnou televizní reklamu.

ZenithOptimedia odhaduje, že internetová reklama v roce 2015 představovala 29,5 % celkových výdajů na reklamu. Agentura očekává, že do roku 2018 internet přitáhne 37,6 % veškeré celosvětové reklamy, a to poté, co v roce 2017 předstihne televizi a stane se globálně největším reklamním médiem.

 Výdaje na internetovou reklamu v letech 2015–2018 (miliardy USD)

Internet_obrZdroj: ZenithOptimedia

Display reklama je nejrychleji rostoucí internetovou podkategorií a očekáváme, že do roku 2018 poroste o 15 % ročně. Zahrnujeme sem tradiční display reklamu (jako např. bannery), on-line video a sociální média. Všechny tři typy display reklamy profitovaly z přechodu k programatickému nákupu, který agenturám umožňuje zaměřit se na dané publikum díky personalizovanému obsahu mnohem účinněji a efektivněji,“ uvedl Michal Šeda, ředitel výzkumu mediální agentury ZenithOptimedia. „U tradiční display reklamy tento přechod zpomaluje, alespoň pokud jde o největší trhy, a mezi lety 2015 a 2018 předpovídáme její meziroční nárůst o 6 % ročně. On-line video a sociální média i nadále rostou mnohem rychleji – předpovídáme u nich ve stejném období roční nárůst o 21, respektive 23 %,“ dodal.

Množství času, který spotřebitelé tráví sledováním on-line videí, roste ročně o 17 %. Sociální média mezitím i nadále těží ze svého rychlého přechodu na mobilní telefony a ze zavedení nových, formátů, jako je reklama Canvas na Facebooku, která se zobrazuje přes celý displej.

Placené vyhledávání podle odhadu agentury do roku 2018 poroste v průměru o 12 % ročně, přičemž ho mají pohánět neustálé inovace vyhledávačů, jako je personalizace výsledků vyhledávání, automatické přiřazování vyhledávaných výrazů k obsahu dostupnému na stránkách zadavatele reklamy a vylepšení místního vyhledávání a vyhledávání v reálném čase.

Pohled na výdaje na internetovou reklamu podle zařízení ukazuje dramatický vzestup mobilní reklamy (myšleno veškeré internetové reklamy doručené na chytré telefony a tablety, ať už jde o display reklamu, inzeráty nebo vyhledávání, včetně reklamy uvnitř aplikací). Agentura odhaduje, že mobilní reklama v roce 2015 vzrostla o 72 % a mezi lety 2015 a 2018. ZenithOptimedia předpovídá průměrný meziroční nárůst o 32 % ročně, který bude poháněn rychlým rozšířením zařízení a zlepšováním spotřebitelských zkušeností.

Celosvětové výdaje na mobilní reklamu v roce 2015 agentura odhaduje na 50 miliard USD, což představuje 31,3 % výdajů na internetovou reklamu a 9,2 % celkových výdajů na reklamu.  ZenithOptimedia predikuje, že do roku 2018 mobilní reklama vzroste na 115 miliard USD a umístí se těsně za celkovými výdaji na reklamu pro počítače, která bude mít hodnotu 116 miliard USD. Mobilní reklama bude představovat 49,6 % výdajů na internetovou reklamu a 18,7 % všech výdajů.

-mav-