V aplikaci Google Maps přibudou reklamy

pátek, 27. května 2016, 10:45 Internet & Mobil, Reklama MediaGuru

Mapová aplikace Google Maps nabídne brzy nové možnosti inzerce.

Mapová aplikace Googlu, kterou využívá miliarda lidí po celém světě, nabídne brzy nové možnosti inzerce. Internetový gigant zde totiž plánuje začít nabízet reklamy na lokální služby, které se budou zobrazovat v hledaných trasách.

Pod názvem „Promoted pins“ bude nový reklamní formát v mapě zobrazovat různé obchody a nabídky služeb, což má lidem usnadnit navigaci do provozoven podél zadané cesty. Současně se změní také vzhled stránek místních obchodníků, které uživatelům nabídnou víc informací o daném místě ještě předtím, než ho navštíví. Nově tak budou profily obchodů obsahovat také akční nabídky nebo přehled nabízených produktů.

Podle vyjádření zástupce Googlu roste mobilní vyhledávání související s lokacemi o polovinu rychleji než zbytek mobilních dotazů. Firma chce proto podniknout kroky k uvedení vícero změn vedoucích k zefektivnění vyhledávání v mobilu. „V mapách experimentuje s různými reklamními formáty, které uživatelům zjednoduší hledání obchodníků a orientaci v okolí. Řidiči tak například uvidí podél své trasy „promoted pins“ blízkých kaváren, čerpacích stanic nebo míst, kde se můžou naobědvat,“ stojí v prohlášení na blogu Google. Novinka je v tuto chvíli ve zkušební fázi, o termínu jejího spuštění v ostrém provozu zatím Google neinformoval.

Nových reklam se dočká také obrázkové vyhledávání. Funkce určená k prohlížení přes smartphony připomíná svým principem například Pinterest, který dovoluje zazoomovat na konkrétní položku na obrazovce a nechat vyjet seznam designově podobných bytových doplňků. Google nyní zavádí principiálně obdobnou možnost s tím rozdílem, že funkce má mnohem větší komerční potenciál. Uživatel, potenciální zákazník, může procházet velké množství obrázků (například náhrdelníků) a měnit žádané parametry: to, co mu následně vyhledávač ve zvláštním reklamním prostoru nabízí, není nic menšího než nabídka internetových obchodů. Stačí pak jen kliknout a zboží si objednat.

Google navíc mezi výpis informací o produktu stále přesněji a výrazněji zahrnuje i údaje, zda je zboží dostupné v obchodě poblíž lokality, kde se lidé nacházejí. Rezervace zboží on-line a jeho následné vyzvednutí ve výdejním místě se stává relativně populární praxí nejen v Česku, ale i ve Spojených státech, kde vstupují novinky Googlu do ostrého provozu nejdříve.

Marketing robustně reagující na klíčová slova typu "poblíž mě" by se dal přesněji označit jako lokální než kontextový a o jeho rostoucím významu napovídají data Googlu za loňský rok: celkový počet vyhledávaných klíčových slov obsahujících uvedenou frázi nebo směrovací číslo v uplynulém roce vzrostlo na dvojnásobek. Google se současně snaží zachytit další trend, a sice rostoucí obliby internetových nákupů přes smartphone. Třetina z nich se v USA uskuteční pomocí mobilního zařízení, které je samo o sobě zdrojem informací, kde se lidé vyskytují.

"Lidé, kteří pomocí Googlu produkty vyhledávají, také nejčastěji chtějí vědět, kde lze zboží koupit či kolik stojí," uvádí produktový manažer Jonathan Alferness. Google Maps a detekce polohy uživatelů je pro tyto účely ideální.

-jav-, -kmc-