Autor textu MediaGuru
Lidé konzumují zprávy na sociálních sítích stále více, výrazně roste
Facebook, Instagram a LinkedIn.
Sociální média jako zdroj zpráv využívá v současnosti 62 % internetových uživatelů, což je o 13 procentních bodů více než před třemi roky. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu Pew Research Center, který probíhal na vzorku 4 654 amerických respondentů.
Mezi nejčastěji využívané sociální sítě ke konzumaci zpráv se řadí Reddit, Facebook a Twitter. Na Redditu sleduje zpravodajství sedm z deseti uživatelů, na Facebooku dvě třetiny a na Twitteru téměř šest z deseti uživatelů. Výrazně menší podíl uživatelů konzumuje zprávy na sociálních sítí Tumblr, Instagram, YouTube, LinkedIn, Snapcat či Vine.
Ze srovnání s průzkumem z roku 2013 vyplývá, že nejvýraznější nárůst zaznamenal na poli konzumace zpráv Facebook (+19 p.b.), dále Instagram (+10 p. b.) a LinkedIn (+ 6 p.b.). Nově přibyl Snapchat. Naopak vypadl Pinterest, MySpace a Google+.
Nejmladší cílovou skupiny mají zprávy na Instagramu, nejstarší na LinkedInu. Typicky mužskou sociální sítí pro konzumaci zpráv představuje Reddit, ženskou zase Instagram.
Rozdíly panují rovněž ve způsobu konzumace zpráv. Zatímco na YouTube, Facebooku a Instagramu se uživatelé dostávají ke zprávám většinou mimoděk, na Redditu, Twitteru a LinkedInu je až polovina uživatelů cíleně vyhledává.
Autor textu MediaGuru
Důvěra lidí v novináře není podle nové studie publikované v Journal of
Law and Economics dána pouze kvalitou médií, ale zásadně ji ovlivňuje
také fungování právního státu. Výzkum, na němž se podílel i ekonom
Niclas Berggren z VŠE, ukazuje, že silnější instituce a vymahatelnost
práva souvisejí s vyšší mírou důvěry v média.
Inovatix a Quanti zakládají Gluon AI. Nová firma se zaměří na zavádění
umělé inteligence do firemního provozu.
Server Kurzy.cz rozšiřuje svůj obchodní model o placené předplatné.
Vedle příjmů z reklamy má nový zdroj financování pomoci pokrýt náklady
na redakční práci.