Na Snapchatu přibude reklam, zapojí se i třetí strany

pátek, 24. června 2016, 07:05 Internet & Mobil MediaGuru

Uživatelé Snapchatu narazí na více reklamních spotů, budou ale kratší a pro zadavatele zřejmě levnější.

Snapchat prozradil (byť částečně nechtěně) své ambiciózní plány a chystá některé velké změny, které z něj mají udělat atraktivnější platformu pro inzerenty. Koncem května totiž z uniklé prezentace vyšlo podle serveru Business Insider najevo, že firma chce za rok 2017 dosáhnout až miliardových tržeb – v dolarech. Její později oznámené plány nasvědčují, že firma bere daný cíl vážně, Snapchat usnadní nákup reklamy a vylepší metriku její úspěšnosti. Inzerce navíc na Snapchatu přibude, ještě letos by se s ní uživatelé měli nově setkat během prohlížení jednotlivých příspěvků (Stories) svých přátel. S tím přímo souvisí skutečnost, že Snapchat jejím prodejem nově pověří i třeti strany v podobě dvacítky vybraných partnerů, kteří dostanou přístup k inzertnímu API (rozhraní pro programování aplikací). "Různí zadavatelé mají různé záměry, tak jim zkrátka chceme nakupování reklamy usnadnit," uvedl v tematickém materiálu magazínu Adweek Imran Khan, zodpovědný za strategii rozvoje Snapchatu.

Reklamy na této sociální síti navíc dostanou vlastní název – Snap Ads a jejich vyšší počet má vést současně ke zlevnění, očekává branže. Nyní se jejich cena podle zdrojů Adweek pohybuje od 40 do 60 dolarů za tisíc impresí. V případě událostí jako je Černý pátek nebo finále Superbowlu však jejich cena zřejmě vyskočí díky systému prodeje inzerce na základě aukcí řečených třetích stran.

Snapchat však na podobu reklamu bude dál dohlížet, připomíná Adweek. Podle serveru Marketingland hodlá dokonce na zadavatele tlačit, aby délku spotů snížili zhruba na šest sekund z nynějších deseti. Cíl je v daném kontextu pragmatický, a sice nezahltit a neznechutit uživatele vlnou reklamy. Toto opatření by nakonec mohlo prospět všem, přestože ještě není definitivní – uživatelé by zřejmě méně přeskakovali reklamy, protože časová úspora by byla minimální.

Správně zacílit

Přestože ale Snapchat v mnoha směrech uvádí, jak se snaží vyjít marketérům vstříc, v jednom ohledu zůstává vůči jejich přání netečný. Jde o cílení reklamy, kde zatím žádné novinky nechystá a zadavatelé se mají spokojit se základním výčtem kategorií v podobě bydliště, pohlaví, typu zařízení a oblíbeného obsahu. "Žádných příslibů jsem se v tomto směru nedočkala," říká pro Adweek Sae Choová z Horizon Media.

Další novinky spojené se správou reklamy jsou nicméně pro zadavatele potenciálně velmi slibné. Snapchat jim sice o moc lépe nepomůže s tím, na jaké lidi cílit, nabídne ale nové způsoby vyhodnocování toho, jak byly marketingové pokusy úspěšné. Snapchat totiž provázely pochybnosti zejména ve spojitosti s uváděnými statistikami počtu zhlédnutých videí, který se údajně vyrovnává FacebookuJenže aby se klip počítal jako zhlédnutý, stačí, aby se zobrazil v režimu full-screen, přestože z něj uživatelé hypoteticky nemuseli vidět víc než desetiny vteřiny. K vyhodnocování a započtení i těchto "nuancí" má ale Snapchatu v budoucnu pomoci společnost Moat, která vypracuje metriku novou, diferencovanou podle toho, kolik času uživatelé nad reklamou strávili, či zda u ní také měli zapnutý zvuk.

Moat dokonce plánuje "obodovat", nakolik intenzivně reklama uživatele zasáhla na stupnici od nuly do stovky. Od této škály by se také mohla časem odvíjet i cena reklamy, naznačuje finanční ředitel firmy Clement Xue.

Údaje o počtu zhlédnutých videí však nejsou jediná čísla, která by stála za ještě podrobnější analýzu. Snapchat se dále chlubí, že každý den zasáhne přes 40 procent amerických spotřebitelů ve věku 18 až 34 let. Ať už se všechny uváděné statistiky potvrdí či nikoliv, v tuto chvíli Snapchat pro zadavatele představuje zajímavou platformu a všechny plánované novinky mají daný trend ještě posílit. Tržby ve výši miliardy dolarů tak možná nemusejí představovat takovou utopii, jak by se při jejich letošní očekávané výši až 350 milionů dolarů mohlo zdát.

-jav-