České seriály vysílané v létě na Slovensku mají výkyvy

neděle, 17. července 2016, 07:30 Slovensko MediaGuru

Začátek seriálu Ohnivý kuře se povedl, další odvysílání ale bylo méně úspěšné.

Prázdninový týden na slovenském mediálním trhu zaznamenal start českého seriálu Ohnivý kuře. Ten si do letního schématu vybrala TV Markíza, a to dvakrát týdně pro prime-timové vysílání. Výsledky prvních dílů jsou ale rozporuplné. Obdobně je na tom seriál Okresní přebor. 

Ohnivý kuře na Markíze s dalšími díly klesá

Seriál televize Prima Ohnivý kuře zaznamenal v prvním týdnu, kdy jej do vysílání nasadila slovenská TV Markíza, střídavé výsledky. První dva díly, odvysílané v úterý 12. července, si vedly úspěšně v komerční cílové skupině 12-54, když dosáhly lepších výsledků (v obou případech podíl přes 20 %) než pořad Inkognito konkurenční TV Joj, informoval server Mediálne.sk. V širší divácké skupině 12+ dosáhlo ale Inkognito vyšší sledovanosti. Jiná situace ale nastala ve čtvrtek 14. července, kdy si Inkognito vedlo lépe i v komerční skupině 12-54. Podle informací TV Joj zaznamenal pořad Inkognito dokonce svého nejlepšího výsledku od roku 2015 (podíl 24 %) a s odstupem porazil český seriál.

Rozpačité jsou výsledky dalšího českého seriálu Okresní přebor. Ten nabízí TV Markíza v pondělním pozdějším prime-time. Od pondělí 18. července ale seriál přesouvá ještě do pozdějšího času od 22:40. Do pozdních večerních hodin (cca 23:00) byl odsunut i další český seriál V.I.P. vraždy, který v létě vysílá slovenská TV Joj.

Aktualizace 18.7. 2016: Pro odsun do pozdějšího času se rozhodla i TV Markíza v případě seriálu Ohnivý kuře. Vysílat ho bude už jen jednou týdně, ve středu od 22:35.

Okresni prebor_serial

RTVS přenosy z Euro 2016 navýšila sledovanost

Průměrná sledovanost zápasů fotbalového Euro 2016, které vysílala veřejnoprávní stanice RTVS, dosáhla na prvním kanále Jednotka 465 tis. diváků starších 12 let (podíl 28,7 %) a oproti MS 2014 v Brazílii zaznamenala nárůst o 214 tis. diváků. Průměrná sledovanost premiérových zápasů, které odvysílal druhý kanál RTVS Dvojka, představovala 225 tis. diváků (podíl 19,1 %) a ve srovnání s MS 2014 si polepšila o 34 tisíc diváků. Finálový zápas mezi Francií a Portugalskem v průměru zhlédlo 734 tis. diváků, což znamenalo podíl na sledovanosti ve výši 42 % (12+). Díky tomu se RTVS stala nejsledovanější stanicí v neděli večer 10. července.

RTVS_sport

Markíza koupila zápasy předkola Ligy mistrů

Televizní skupina Markíza nabídne na svém kanále Dajto zápasy předkola fotbalové Ligy mistrů, ve kterých se představí slovenský fotbalový mistr AS Trenčín. Skupina Markíza odvysílá na Dajto zápas ve středu 13. července, kdy se odehraje první zápas mezi Trenčínem a NK Olimpija Lublaň. O 14 dní později nabídne i odvetný zápas.

-mav-