Atmedia zvažuje zrušit bonusy, Prima opustila RBS

pátek, 16. září 2016, 12:16 TV MediaGuru

Zástupci televizních stanic mluvili o novinkách na mediální konferenci Flema 2016.

Mediální zastupitelství tematických stanic Atmedia zvažuje, že pro příští rok zruší agenturní bonusy. Podle managing directorky Michaely Vasilové je eventuální zrušení bonusů jednou z variant konstrukce obchodní politiky zastupitelství pro příští rok. Vyplynulo to z páteční diskuse na mediální konferenci Flema 2016.

"Je to jedna z variant, plán na stole je, máme různé propočty a začneme vyjednávat s mediálními agenturami," řekla posluchačům Michaela Vasilová. 

Pokud se Atmedia pro zrušení bonusů rozhodne, půjde tak o další televizní subjekt, který bonusy agenturám nevyplácí. Skupina Nova odstoupila od vyplácení bonusů v roce 2013. Bonusy poskytuje na internetu a v některých specifických obchodních produktech (např. product placement). Skupina Prima zrušila agenturní bonusy s platností od 1. ledna 2016 a pro nový rok 2017 o změně neuvažuje, řekl na konferenci Vladimír Pořízek, výkonný ředitel FTV Prima.

Podle Petra Lágnera z mediální agentury ZenithOptimedia je odstupování od bonusů trendem na mediálním trhu. „Proslýchá se, že Seznam bude rušit bonusy také," naznačil a dodal, že u mediálních skupin, které nově vstoupily na mediální trh a snaží se zvýšit svůj podíl, lze tento trend rovněž očekávat.

Skupina Prima se pak rozhodla zrušit prodej specifických cílových skupin samotnou televizí, tzv. run by station (RBS). S tím přišla před více než šesti lety. Podle Vladimíra Pořízka se tento prodej neujal. Systém spočívá v prodeji televizní reklamy na úzce definované cílové skupiny. "Trh na to není připraven. Podmínkou je, aby plán dělala televize, nikoliv mediální agentura," zdůvodnil.

-mav-