Coolpany připravila e-shop přímo pro vydavatele

čtvrtek, 13. října 2016, 15:00 Internet & Mobil, Tisk MediaGuru

Prodejní systém Tony je primárně vytvořen pro potřeby vydavatelů.

Novou možnost pro vydavatele ke spravování předplatného tištěných a online titulů a s tím spojeného marketingu nabízí nově společnost Coolpany. E-shop nazvaný Tony, který premiérově uvedla se spuštěním placeného webu Echo Prime na začátku září, je navázaný na redakční systém Jarvis. Ten firma vyvinula pro správu a publikaci obsahu digitálních médií (CMS – content management systems).

Vydavatelé si díky navrženému řešení mohou sami spravovat nabídky předplatného na různých platformách (tisk, online, audio, kniha atp.) s různými produkty. Pokud tedy chtějí odměňovat předplatitele pomocí dárků, mohou v systému vytvářet balíčky složené z vybraných produktů. „Je to poměrně velkorysé řešení, které v této zemi neuvidíte. Vydavatelé jsou obvykle propojeni s nějakým e-shopem, který prodává něco, a pak s jiným e-shopem, který zase prodává něco jiného, a takto se svou nabídku snaží pospojovat,“ popisuje majitel společnosti Martin Michek (na titulní fotografii).

Řešení firmy Coolpany má umět produktové balíčky vytvořit podle přání vydavatele a pak je takto prodávat čtenářům. „Klient si může kdykoli měnit ceny, přepisovat obrázky, texty, přidávat různé produkty, nabídky časově definovat a celý e-shop řídit,“ říká. Vydavatel by si tak měl být schopen poměrně jednoduše vytvořit např. nějakou nabídku předplatného doplněnou vybraným produktem jako dárkem. „Zároveň lze ale definovat i to, jak má toto předplatné pokračovat. Musím umět říci, že produkt je roční předplatné, které startuje s marketingovým balíčkem, a dále pak pokračuje standardně. To je jedna z věcí, která se v obecných e-shopech dělá složitě,“ zdůvodňuje Michek.

Schéma systému Tony s napojením na Jarvis.
Schéma systému Tony s napojením na Jarvis.

Systém je designován pro veškeré vydavatele – od malých po velké, je možné ho napojit i na stávající předplatitelské databáze vydavatelů, které lze do systému jednorázově importovat. Systém je vytvořen pro prodej různých typů předplatných i kusových vydání. Je v něm možné objednávat i zpětně – tzn. pokud má čtenář zájem o předplatné z již uplynulého roku, systém to umožňuje. V případě propojeného tištěného a digitálního předplatného zkombinuje i dostupnost prvních vydání po zaplacení (v případě online a tištěných vydání se může lišit).

Vnitřně je systém rozdělen na tři hlavní části: marketing, shop a sales. „Základní analytiky o uživatelích a produktech jsou vidět ihned po vstupu do systému. Data lze dále filtrovat podle produktů a podle balíčků,“ říká Michek. V řízení shopu si vydavatelé definují libovolné produkty, možnosti (např. v případě omezeného počtu kusů) a jejich složení do různých balíčků. Součástí je navíc i rozhraní pro správu účtů samotnými uživateli, dále správa objednávek, nákupů klientů či práce s dárkovými kupony. Systém je možné ovládat z desktopu, tabletu nebo chytrého telefonu. Společnost Coolpany je navíc připravená nástroj upravovat podle konkrétních potřeb jednotlivých vydavatelů.

Systém lze ovládat z tabletu i mobilu.
Systém lze vedle desktopu ovládat i z tabletu a mobilu.

Tonyho lze provozovat i samostatně, lze jej napojit i na jiný vydavatelský systém, spojení s CMS Jarvis a jeho autorizačním serverem Shield má být ale s ohledem na funkčnost nejvýhodnější. V plné konfiguraci si například může vydavatel / obchodník sám nastavovat třeba nový typ předplatného, který se automaticky promítne až do koncové aplikace. Nebo nastavit nový marketingový balíček, který je připraven k prodeji a po jeho zakoupení mají fungovat všechny placené služby napříč weby a aplikacemi na různých doménách bez nutného zásahu programátora či kodéra.

-mav-