Media Club: O zastupování Barrandova stále jednáme

pondělí, 17. října 2016, 16:52 TV MediaGuru

Spolupráce s TV Barrandov při prodeji reklamy v roce 2017 zatím nebyla podepsaná.

Mediální zastupitelství Media Club v pondělí na tiskové konferenci potvrdilo, že chystá na rok 2017 zvýšení ceny televizní reklamy v průměru o 10–12 % z důvodu zvýšení investic ze strany inzerentů a zaplněnosti reklamního prostoru. Podle ředitele Media Clubu Ladislava Dianišky (na titulní fotografii) roste zájem o televizní reklamu v letošním roce o 12 %. Stanice Media Clubu zvýšily za první tři čtvrtletí sledovanost meziročně o 2 % a objem odvysílané reklamy o 16 procent.

S ohledem na obchodní politiku 2017 uvedl, že Media Club zastoupí na reklamním TV trhu v zásadě stejné stanice jako letos (stanice skupiny Prima, Očko, Barrandov, TV Mňam, Nickelodeon). O spolupráci s TV Barrandov se ale stále jedná. Pokud by k dohodě došlo, zastoupení TV Barrandov v balíčku Bundle Total bude činit 18 % (letos 15 %). „Bavíme se o exkluzivitě, ale taky dohoda nemusí dopadnout, zastupování může být exkluzivní, ale nemusí se tak stát,“ dodal výkonný ředitel FTV Prima Vladimír Pořízek.

Portfolio zastupovaných stanic se významně nemění, jediným přírůstkem v portfoliu je stanice TV Mňau, která se od 1. října objeví v elektronickém měření sledovanosti. Upravuje se ale zastoupení TV stanic v bundlu exclusive, mírně se snižuje zastoupení hlavního kanálu TV Prima.

Rozložení stanic v bundlu exclusive pro rok 2017 (%)

Prima Bundle

Jak už bylo uvedeno, od nového roku se upravují základní ceny TV reklamy.

Ceník CPP - srovnání 2016 a 2017

 objem (Kč) 2016 2017 změna (%)
0 – 1 999 999 28 000 29 000 8
2 000 000 - 3 999 999 26 000 28 000 10
4 000 000 – 5 999 999 24 500 27 000 11
6 000 000 – 7 999 999 23 000 25 500 9
8 000 000 – 9 999 999 21 500 23 500 10
10 000 000 - 19 999 999 20 000 22 000 11
20 000 000 - 29 999 999 18 500 20 500 11
30 000 000 - 39 999 999 18 000 20 000 9
40 000 000 - 49 999 999 17 000 18 500 9
50 000 000 - 59 999 999 16 000 17 500 10
60 000 000 - 69 999 999 15 500 17 000 10
70 000 000 - 79 999 999 14 500 16 000 11
80 000 000 - 89 999 999 14 000 15 500 12
90 000 000 - 99 999 999 13 000 14 500 12

Výše indexů pro jednotlivé měsíceZvyšují se také některé sezónní koeficienty, a to v únoru, březnu, červnu, srpnu a dále ve všech podzimních měsících.

výše indexu 2 016 2 017
leden 0,8 0,8
únor 0,9 0,95
březen 1,25 1,3
duben 1,4 1,4
květen 1,4 1,4
červen 1,3 1,35
červenec 0,8 0,8
srpen 0,8 0,9
září 1,3 1,35
říjen 1,4 1,45
listopad 1,4 1,45
1-18.12.2016 1,2 1,3
19-31.12.2016 0,8 0,8

Také v dalším roce zaštítí Media Club prodej čtyř media typů a plánuje navýšit prodej reklamních formátů v HbbTV. Letos zavedená prodejní cílová skupina 15–69 let měla přinést Media Clubu afinitu lepší o 10 %. Novinkou v obchodní politice pro rok 2017 je možnost uzavřít smlouvu jen na tzv. ostatní mediální kanály (sponzoring, product placement, internet, HbbTV, časopisy). Nově budou také klienti povinni dorovnat objem v případě, pokud nenaplní to, co garantovali při podpisu smlouvy.

V nových obchodních podmínkách zůstávají zachována časová pásma prime time (17.30- 23.30) a off prime time (23.30–17.30). Součástí obchodní politiky jsou i motivační slevy. Všichni klienti, kteří uzavřou objednávku kampaní na rok 2017 do 16. 12. 2016, budou mít zachovaný off prime time koeficient na úrovni 0,8.

Rozhovor o obchodní politice Media Clubu pro rok 2017 s ředitelem Ladislavem Dianiškou můžete číst zde. 

-mav-

Foto: FTV Prima